Hej Aminoer, Der skal jo snart angives moms til SKAT og jeg har derfor et spørgsmål. Jeg havde en kunde, som er gået konkurs og jeg har faktureret denne kunde 1.308.000 kr, heraf skal der jo afregnes 261.600 kr i moms til til SKAT. Men da jeg jo ikke har fået mine penge, hvordan gør jeg med momsafregningen, skriver jeg bare 261.600 som indgående moms og 261.600 i udgående moms, således at det går i nul. Er der nogle kloge hoveder som kan hjælpe. På forhånd tak. |
ja hvis du har klare beviser for konkursen . via skifteret/advokat osv - så skal jo både regningen og momsen ud. Hvis den var fra et tidligere kvartal, så skal den bare blive i det kvartal - og så skal du modpostere hele fakturaens 1.308.000 kr som både indtægt og moms så begge kommer ud - men det skal gøres i den moms periode som det omhandler. (idet det jo er sjældet at man både har leveret her i f.eks. 1. kvartal og så har tabet i samme periode - men i alle fald - når tabet er konstateret som du kan læse mere om her, så modposteres hele fakturaen inkl. moms http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html
og så må man sige, du da tager det pænt uden alt for mange og
for det var da et ordentligt slag
venligst John Hannover