Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vækstkaution for microlån - er der nogen der har prøvet det ?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uldal

Hvordan gik det??

Positivt?

Har selv et MEGA projekt under vejs. Og har tænkt på VF. Oms. 20,5 mio. Varekøb: 7,5 mio. ??

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:59

Jeg synes lige jeg vil komme med en "slutter" til denne tråd i fald andre læser den.

Som det er lige nu Oktober 2015 står bankerne i den situation at de ikke må udlåne risikovillig kapital

Det betyder i praksis for alle iværksættere at banklån vil blive afvist af ALLE banker i Danmark medmindre man kan stille sikkerhed selv for tilsvarende beløb, eksempelvis igennem friværdi i huset eller lign. 

Anderledes ser det ud når virksomheden har sit første årsregnskab

Jeg har snakket med nogle meget høje herrer ved Sydbank der fik forklaret mig hvordan det virker. Det er dræbende for dansk iværksætteri men sådan er det. 

Jeg overvejer at lave en BLOG post om emnet, for det er faktisk vigtigt at iværksættere fra starten er klar over at de ikke kan regne med bankerne de første 18 måneder. 

God vind derude! 

Ruben

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:08

der er ikke noget lov om at de ikke må udlåne kapital til nye som ren risiko uden sikkerhed, men det er helt korrekt, at det er der næppe ret megen mulighed for at få

Der er banker der er under pris på kernekapital men bestemt også banker der ikke er - og ingen lov der forbyder dem at lån til helt nye uden sikkerhed - hvis de vil (hvad jeg er enig i meget få eller måske rent faktisk  - ingen af dem vil) Selv efter første regnskab - med mindre det er meget flot - vil der ofte være krav om personlig kaution og ofte sikkerhed stadigt, men helt enig i at det jo hjælper med et godt årsregnskab Big Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:16

Jeg tror ikke engang det behøver at være godt Stick out tongue

-Ruben

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 11:08

For at blive kunde i Tysk bank, skal det min. være et ApS. Et IVS "duer ikke".

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)