Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har i andre modtager en MOMS reminder fra skat? - og var det noget med man ikke skulle betale for tidligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg havde forstået det sådan, at man ville modtage sms og/eller mail for skat når det var tid til at betale moms. Jeg har dog ikke modtaget noget og deadlinen er jo på mandag. Har i andre fået en reminder?

Jeg kan også huske jeg har læst flere steder herinde at man skulle passe på med at betale moms for tidligt da pengene ville blive sendt retur. Er det korrekt?

Mange tak for hjælpen!

Mvh. Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 14:49

Jeg har modtaget den på mail for en måned siden og igen i dag

Du må først indbetale 5 dage før - det står også i vejledningen fra Skat

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50

mener man skal være tilmeldt for at få reminder og ja man skal ikke betale mere end 5 dage før fristen. Tilmeld dig automatisk betaling via nets så er du ude over at glemme og betale for tidligt http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=74226  men regn med manuel betaling første gang sammen med tilmelding

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Tilmeldt 18. Sep 14
Skrevet kl. 15:48

Tak for svarene men tilmeldt hvad? :-)

Mvh. Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07

Tilmeldt til at få reminder. Tror man gør det på ska.dk under moms hvis det iekke sker auto

Tilmeldt 18. Sep 14
Skrevet kl. 07:48

Super. Tak.

Mvh. Jesper

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 07:54

Du kan godt indbetale før også, men så skal du gå ind i skattemappen og sætte dit minimum op fra 100.- kr som det står til standard til et højere beløb. 

Når det standard står til 100.- kr vil skats system tilbageføre alt over 100.- kr som overskydende skat. Det er en stor stor fejl i deres system som de ikke selv er særlig stolte af. Men som sagt, hæver man denne minimumsgrænse til eksempelvis 80.000.- kr og man 2 måneder før betalingsfrist sætter 5.000.- kr ind i moms ja så bliver de altså stående derinde indtil de skal trækkes.

Alternativt reserverer man momsbeløbet på en ekstra bankkonto laver betalingen, men sætter dato for at overførslen sker til 2 dage før deadline eller lign.

Og du skal huske at nøjagtig det samme gør sig gældende med A-skat og AM bidrag m.m.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)