Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af billige varer fra Kina, til videreslag.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber jeg kan få besvaret herinde.

Jeg skal til at starte en webshop op, hvor jeg vil købe billige covers til telefoner samt andre små gadgets - som sælges videre til billige penge.

Er dette "lovligt" at gøre på hjemmesider, hvor varene måske bliver solgt af en anden end dem som laver dem?

Hvilken slags kvittering SKAL jeg have, er det fint med en online ordrebekræftelse hvor der står hvad, hvor mange og hvor meget der er betalt.

Hvilken virksomheds form burde jeg vælge til dette? Det er små beløb jeg kommer til at betale, og små beløb jeg kommer til at tage for det.

Hvordan med fragt fra Kina, er der noget imod at bestille for under 80kr pr. ordre og herved undgå told og moms?

Hvordan sender jeg billigst pakkerne ud til kunderne? Jeg har helt styr på hjemmeside og webshop, med betalingssystem, kvitteringer til kunder og lignende, men de her spørgsmål jeg stiller her - skræmmer mig lidt væk.

Jeg håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig her. :-)

/Mvh Reinhardt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Reinhardt93:

1

Er dette "lovligt" at gøre på hjemmesider, hvor varene måske bliver solgt af en anden end dem som laver dem?

2

Hvilken slags kvittering SKAL jeg have, er det fint med en online ordrebekræftelse hvor der står hvad, hvor mange og hvor meget der er betalt.

3

Hvilken virksomheds form burde jeg vælge til dette? Det er små beløb jeg kommer til at betale, og små beløb jeg kommer til at tage for det.

4

Hvordan med fragt fra Kina, er der noget imod at bestille for under 80kr pr. ordre og herved undgå told og moms?

5

Hvordan sender jeg billigst pakkerne ud til kunderne? Jeg har helt styr på hjemmeside og webshop, med betalingssystem, kvitteringer til kunder og lignende, men de her spørgsmål jeg stiller her - skræmmer mig lidt væk.

1 ja hvis du er stensikker på at varen er original og det DIG der har hele ansvaret for at checke det og det kan andre ikke hjælpe dig med http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

2 - Hvis den dækker alt om købet ja - men det kan sinke tolden hvis der er tvivl så en faktura er nemmest og kan den tilmed sidde i plastmappe uden på paken går det hurtigst

3 Du må nok bare stifte personlig virksomhed med importregistrering - et selskab vil være et overkill

4 som importregistret har du told/moms af det hele - de 80 kr er privat import og det må du IKKE bruge hvis det er til videresalg

5 Ingen anelse - post danmark er vist ret brugt Smile

Prøv at læse her lidt generelt om at importere fra uden for EU det tror jeg kan løse meget for dig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for de hurtige svar.

- Når jeg får min faktura fra sælgeren i Kina, er det så fjing fjong at der står mit fulde navn på og ikke mit CVR nummer?

Så min process vil være som følgende:

Opret enkeltmandsvirksomhed.

> Få CVR nr.

Opret erhvervs konto.

> Overfør startkapital.

Bliv importregistreret.

Bestil varer hjem fra Kina, som jeg ved ikke er en kopivare, som er betalt med den erhvervs konto jeg har fået oprettet. 

Jeg ved der er en masse arbejde i mellem, men jeg vil meget gerne smide min endelig webshop op, til feedback når den er klar. :-)

*Hvis det skulle ske at leverandøren sender pakken som en "gave", hvor og hvordan oplyser jeg så at jeg vil betale told og moms af produkterne?

Mvh. Nicklas.

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Og et ekstra spørgsmål.

Ville det kunne svare sig at nøjes med at modtage Paypal betalinger i starten, så jeg undgår gebyrer fra ePay / Nets osv.

Og skal den Paypal være en erhvervs konto eller må den være personlig hvor pengene så bliver sendt videre til erhvervs kontoen?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan man ikke modtage pakker som gave hvis man er virksomhed. 

I øvrigt er det er en gammel skrøne at man nemmere undgår moms/told på den måde. De pakker bliver tjekket på samme vilkår som alle andre.

Der er intet i vejen for at anvende Paypal til en webshop, men du skal være opmærksom på at du sandsynligvis skræmmer nogle kunder væk ved ikke at tilbyde alternativer. Mange foretrækker at handle med almindelig kortbetaling. 

Husk i øvrigt at få din virksomhed importregistreret og læs op på reglerne omkring import. Der er mange finurligheder på området, som er rare at kende til inden man påbegynder.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du kun har PayPal på din webshop, mister du rigtig mange kunder. Da jeg gik fra PayPal til dankort steg mit salg temmelig meget.

Det er rigtigt at der kommer moms og told på, når du som privatperson bestiller for over 80 kr. Hvis du bliver importregistreret, hvilket er gratis og nemt, så skal du dikke betale moms når du importere varer. Du skal selvfølgelig opkræve moms som alle andre når du sælger dine varer.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)