Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er revisor for grådig ??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Min nuværende revisor (statsaut.) har lavet års afslutninger for mig, i forbindelse med:

2012 skulle han have 7.600 kr. (ex. moms).Og dermed betalt af mig.

2013 og 2014: Vil han have 23.225 kr. (ex. moms). Af dette beløb har jeg betalt 13.375 kr. (ex. moms) p.t.

Jeg troede dermed at jeg ikke fik yderligere fakturaer.

Men har nu altså fået en yderligere faktura på 9.850 kr. (ex. moms).

Den sidste faktura har jeg gjort indsigelser imod. Er jeg urimelig???

Jeg bogfører selv i economic, herunder også selv laver momsregnskab.

Det revisor skal og gør, er at indberette årsresultat til SKAT.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:02

Lige en tanke - sjovt, at de 9.850 netop udgør difference mellem 23.225 og 13.375.

Hvad angiver han på selvangivelse, at han har udført?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:03

Revisor laver vel så også  årsopgørelse, retter div fejl, ordner din og konens selvangivelser, og måske datterens?

Dertil indberetning til skat.

Og så er han vel aut. Revisor, og dermed noget dyrere end de ikke-aut, som kan give dig et billigere, men ikke nødvendigvis bedre, eller lige så godt tilbud på opgaven.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:14

" Udarbejdelse af materiale til SKAT vedrørende indkomståret 2010, herunder opstilling og sammentælling af biludgifter ud fra et omfattende bilagsmateriale samt om anmodning om nedsættelse af den tidligere ansatte indkomst fra tkr. 300 til tkr. 14, indberetning af selvangivelse for 2013, specifikation af selskabets gæld til SKAT samt udarbejdelse af anmodning til SKAT om annullering af personlig sikkerhedsstillelse "

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

2013 og 2014: Vil han have 23.225 kr. (ex. moms). Af dette beløb har jeg betalt 13.375 kr. (ex. moms) p.t.

Jeg troede dermed at jeg ikke fik yderligere fakturaer.

hvorfor har du netop betalt 13.375 kr og ikke 23.225 for de to år 2013 og 2014? 

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Men har nu altså fået en yderligere faktura på 9.850 kr. (ex. moms).
som er det der mangler at blive betalt af de 23.225 kr men jo svært at svare uden vi ved hvorfor de betalte mindre end det han "ville ha" for 2013 og 2014.  er det for 2 pr - ja så er det jo ikke billigt og ikke vildt og voldsomt heller - i den høje ende måske- men jo bilregnskab efter mange bilag og skatte rettelser tidl år osv - så svært at sige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:19

Hej Ib, 

Jeg ville bare bede om en specifikation over hvad han har lavet.. Det tager toppen af alle faktura - af den slags :-) 

Prøv evt at huske om der har været nogen ekstra håndtering af noget, som han har været blandet ind i. Det kan være nogle ting som er sammenlagt - og dårligt faktureret. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:40

Godaften Alle !

Ja kommunikation er vanskelig.

Altså 3 fakturaer:

1. 7.600 kr. (ex. moms)- betalt.

2. 13.375 kr. (ex. moms) - betalt

3. 9.850 kr. (ex. moms) - ikke betalt endnu, derfor spm. herinde omkring rimelighed.

Ydelserne er for 2 regnskabsår. Og alene årsrapporter, for regnskabsår 2012 og 2013. også altså ikke momsregnskab, lønregnskab eller andre "finurligheder".

Oppe over i tråden kl. 20.24, synes jeg ellers jeg beskriver revisors uddannelse m.m. opgave omfang.

Kl. 21.14 Revisors spec. for arbejdet

Altså assistance for 2 regnskabsår (2012 og 2013). Firmaet har ikke lavet noget i forbindelse med regnskabsår 2014. Netop derfor på udkig efter en anden løsning. 

Det er alene for Råd & Mal, S.m.b.A. og altså ikke noget med assistance til datter eller "kone"  - er for øvrigt ikke gift.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ud fra teksten fra fakturaen er det jo netop oplyst, at det ikke bare er "indberetning til skat" som maleren mener er det eneste revisor har lavet.

Så vidt jeg kan se, er 2012 og 2013  lavet på en gang og den samlede pris er 23.225 - korrekt?

Året 2012 er der nok ikke blevet lavet regnskab for rettidig (jo ikke revisors skyld) og derfor har SKAT skønsmæssigt ansat selskabets indkomst til 300.000. Av tænkte maleren så, der dur jo ikke, må hellere få min revisor til at lave regnskab for 2012 og så lige 2013 også.

Revisor har så været i dialog med SKAT om at få nedsat indkomsten i 2012 til det korrekte (ud fra det regnskab revisor har lavet). Derudover har han også hjulpet med at få SKAT til at slippe den personlige hæftelse for selskabets gæld overfor SKAT. Og besvaret SKATs henvendelse om spec. af selskabets gæld.

Og der er noget der antyder at der ikke er helt orden i bilagene, da revisor har skulle foretage sammentælling af biludgifter ud fra omfattende bilag. Måske manglende eller dårlig ført bogholderi for f.eks. 2012 - gætter bare.

Om de 23.225 så er for meget for regnskab for 2 år og det ekstra arbejde - tjaae, det kan jeg ikke vurdere, men han har jo ikke bare hjulpet med at indberette selvangivelsen til SKAT, som maleren skriver i første indlæg.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Da jeg var selvstændig håndværker var det træls (der var jo i jylland) når mine kunder ikke forstod deres regninger....

Du har jo kun skiftet mine vinduer sagde de. Og du var jo kun her 12 timer sammen med din svend? Og din svend får vel kun 160 kr. i timen, hvorfor skal jeg så give 350 kr. i timen....

Selv om det heldigvis var sjældent det skete så krævede det oftes at man skulle forklare hvad regningen indebar. Ja, vi var kun her 12 timer, men vi var også lige på lossepladsen med dine gamle vinduer, og fugemanden var også lige et par timer forbi dit hus imens du var på arbejde osv. osv.

Jeg aner ikke om det er rimeligt med en regning på ca. 23.000 kr. Hvis det er for to år, og der har været bøvl så synes jeg faktisk det er meget rimeligt...

Held og lykke med det hele.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)