Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er revisor for grådig ??

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Statsaut. Revisor !

Du misforstår sagens kerne. Og tillægger mig en masse motiver.

Skulle du ikke være for uddannet til det ?

Nej 2012 er lavet separat og til tiden og betalt for.

På samme måde med 2013.

Der er på nuværende tidspunkt intet i forbindelse med 2014 lavet af revisor.

Amino "drillede", og derfor kom jeg i første indlæg til også at skrive 2014. 

Og derfor kigger jeg også med henblik på 2014 efter en anden løsning. Det er kalenderåret der er regnskabsåret.

Det var ikke selskabets indkomst der blev sat til 300.000 men min personlige skat. Og derefter blev nedsat til 14.000 kr.

Jeg ved ikke om det revisors fortjeneste. Jeg leverede selv alt i form af nødvendig dokumentation i form  af bilag m.nm

Det er ikke AP Møller der er tale om.

Der er tale om samlet fakturaer fra revisor på  30.825 kr. (ex. moms).

Hvoraf de 20.975 kr. er betalt.

Og nu kræves ekstra 9.850 kr. (ex. moms).

Hvorfor nu ?

Men den revisor, der have mig som kunde. Ved ikke om denne var godkendt revisor?  fratrådte pludselig i firmaet, og jeg har aldrig kunnet får forklaring til dette pludselige ophør i firmaet. Selvom jeg også har efterspurgt en årsag.

Kunne man måske også tænkte sig ?? at det også har kunnet gå udover mig, f.eks. i relation til SKAT. Revisor havde alle koder til SKAT,  var online i relation til economic. m.m.

Er regnskabet fra revisor måske ikke afleveret til tiden ?

Der var tale om regnskab og bilag der var ført i economic af os, og altså ikke af revisor.

For øvrigt med hensyn til dine latterlige bemærkninger om rod, og tillagte motiver i min færden m.m., er det utroligt du kan udtale dig om forhold, du intet kender til. Kan jeg bl.a. oplyse dig og andre, der måtte have interesse i dette, at der ikke er revisions pligt i pågældende firma.

Men det kan være du forsøger at forsvare din stands renomme.

http://revisor.etikportalen.dk/afg_relser Her er der ellers noget at bogføre m.m.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:41

Hej Ib

Du få ikke et fornuftigt eller brugbart svar i dette forum.

Bed om en specifikation af de fakturerede beløb, og hvis dette ikke synes rimeligt, så kan du klage over honoraret til responsumudvalget hos FSR - Danske Revisor forudsat, at revisoren er medlem her. Ellers er der kun at prøve sagen hos domstolene.

Tonny

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 18:59

De kr. 30.825 er for alle 3 år. Heraf er de kr. 23.000 for de seneste 2 år. Korrekt ?

De seneste 2 år er der lavet ekstra-arbejde, hvilket også fremgår af revisors regning, så man kan ikke forvente et honorar for de 2 år på samme niveau som det første år gange 2 - altså ca. 15.000. 

Om det er selskabets indkomst eller din egen, der blev rettet ned ved revisors henvendelse til SKAT, er jo sådan set ligegyldigt - arbejdet er jo lavet. Bortset fra det rent skattemæssige, idet du personligt så er skattepligtig af den del af honoraret, som revisor har faktureret til selskabet, der reelt vedrører dine personlige forhold - men det er så en anden sag - og blot en "serviceoplysning" til dig.

Det er selvfølgeligt uheldigt når ens gamle revisor fratræder. Det betyder ofte dobbelt-arbejde, idet den nye revisor i et vist omfang "skal starte forfra". Og det er der kun en til at betale, nemlig kunden.

Har du prøvet at tale med revisoren om honorarer og få en uddybning af honoraret. Han kunne måske være villig til et afslag for at få lukket sagen.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)