Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danida erfaring?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal bogføre Danida støtte i Dinero - er der nogen der kan hjælpe?

DBH Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nok nødt til at vide selv hvad det er for en støtte - er det noget der skal bruges i DK  - er det med moms - er der retur betingelser knyttet - Jeg ville mene Danida må vide en masse af dette selv når de yder støtte - det er ikke bare at smække på en konto uden at vide om moms og danida støtte og om der er betingelser der gør det ligner depositum eller er ren "indtægt"

Faktisk tror jeg, nok også fordi Danida vel har (eller bør ha) visse standard krav til rapportering omkring støttens brug, at jeg ville ha en revisor ind over

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Tak for hurtigt svar.

Jeg har modtaget støtte i 2014 - det er en ren indtægt - uden moms. Jeg har haft udlæg hvor danida har tilbagebetalt mig en % af beløbet - uden moms. Jeg har lavet rapportering med udlæg/lønudgifter m.m. - det er så der er blevet tilbagebetalt en del af.

Problemet med Danida/revisor er at det ikke er så mange der har erfaring med det - så jeg håbede at fange en i dette forum der havde prøvet det :-)

Men uanset hvad skal du have tusind tak for dit svar!

DBH Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder som at du har givet dem en udlægsfaktura men - løn udgifter vil normalt ikke hedde noget med udlæg - så det blev det ikke FOR MIG mere klart af. Løn ville normalt altid være med moms når man fakturerer og ikke et udlæg - men med % af løn tilbagebetalt er det langt mere specielt. Enten bed til en der kan det (gerne en god revisor) tør byde med her - eller tag selv en revisor som givet kan det hvis du tager en autoriseret/godkendt

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John

Nu har jeg igennem BDO (som er revisor i Danida sager) fået svar - og jeg skriver således for også forhåbentligt at kunne hjælpe andre der har samme spørgsmål som jeg havde.

Svaret fra BDO er at Danida støtten skal bogføres som ET samlet beløb - indtægt uden moms. Idet man når man allerede har fremsendt og dokumenteret alle udgifter (løn, materialeforbrug m.m.) der er har ligget til grund for udbetalingen de har lavet. (Reimbursementformen i Danida business partner ships)

VH Camilla

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare af nysgerrighed, hvorfor / for hvad, får du Danida støtte? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

super du kom med tilbagemelding Camilla - tak

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg har et livsstils mærke : care by me - det er et socialt bæredygtigt brand. Vi producerer ting i cashmere og uld på en lille workshop i Kathmandu, hvor vi uddanner kvinder i håneværket og har hjulpet den lille fabrik til en bedre produktion. Alle produkter bliver lavet uden brug af elektricitet. Indtil nu har vi etableret lidt over 10 arbejdspladser til kvinder der ellers ikke ville kunne forsørge sig selv. Danida blev jo desværre lukket som en del af den ny finanslov i december - så vi får p.t. ikke nogen støtte til projektet.

Håber det var svar på dit spørgsmål.

Hilsen Camilla

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla

Lyder som et rigtig fedt projekt! :-)

En skam støtten forsvinder, men sådan er det jo desværre nogen gange når politikkerne tosserne rundt derinde på borgen :(

/ Mike

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)