Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg igang

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Har en ide vil ha en hjemmeside, det skal Være et form for forum. Så der er ikke den store indtjening i starten. Kan ikke selv lave hjemmesiden og det vil komme til at koste omkring 100.000 for siden med det jeg skal bruge.
Men syntes det er risikabelt at smide så mange penge? når jeg ikke ved om mit koncept for succes. Så hvad skal jeg starte med? Skal jeg markedsføre inden siden kommer op?

På forhånd tak

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 23:34

Hejsa Daniel

100.000 for en hjemmeside, lyder som en rigtig dyr løsning - nu ved jeg ikke hvad dit behov er. Hvis jeg var dig ville jeg starte med at se på scopet for din side, og ikke starte med at få lavet den "fulde" løsning - prøv at starte med at overveje hvad den "mindst mulige" løsning der giver mening er, og så start der.

Som du selv nævner, så skal du ikke gå all-in, før du har fået testet dine initielle antagelser, det du ender med er sandsynligvis en anden løsning end den du forestiller dig ligenu  -  vi bliver jo heldigvis allesammen kloger undervejs i vores projekter.

Som udgangspunkt kan du sagtens få lavet en fornuftig hjemmeside i f.eks Wordpress for omkring 10.000 (har set flere herinde der tilbyder det) - ligger du så 10.000 oven i så når du et godt stykke - for 100.000 får du ret meget udvikling, og det er sjældent at jeg møder hjemmeside-projekter der er store nok til at kunne begrunde en investering af den størrelse (medmindre selvfølge vi taler om udvikling af en webapplikation)

//Morten 

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:52

Du kan tage et wordpress kursus på fx. AOF eller FOF. Du kan så muligvis selv lave et forum og teste konceptet. Hvis det fænger kan du evt. få udviklet videre på det professionelt. Under alle omstændigheder er det en god ide at kende til hjemmesidekonstruktion, herunder Wordpress så du ikke skal betale hver gang der skal ændres lidt. Til basalt brug er det ikke svært at sætte sig ind i. 

Tilmeldt 19. Nov 14
Skrevet kl. 07:07

Okay .. ja lyder fornuftigt. Mange tak for svar.. ringede bare til en webdesigner og sagde hvad jeg skulle bruge og så kom han med en pris .

Men hvis jeg får en hjemmeside oppe at køre hvad er næste skridt så?

Skal jeg have copyright på min side?

Er helt ny i faget

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 2
Fra  flipperiet.dk I/S Skrevet kl. 10:10

Hej Daniel.

Det lyder spændende med din ide.

Jeg vil gerne hjælpe iværksætter, men er ved at finde deres behov først.

- Kan jeg logge dig ind og besvare 3 spørgsmål omkring dine behov?

http://goo.gl/8IMEjj

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:16

Hejsa Daniel

Det første du skal have gjort er at få lavet en tegning og en beskrivelse af din hjemmeside - Du finde ud af/beslutte dig til hvilke sider du har brug for, hvordan "flowet" mellem siderne skal være og hvilken funktionalitet du ønsker dig, det er fint nok at starte med at tegne det "fulde" billed, det giver en "retning" for dit projekt, men der efter skal du også få lavet et oplæg der viser den "lille" løsning du vil starte ud med.

Når du har det skal du finde en udvikler du stoler på, du kan her vælge et dansk webbureau (Den dyreste løsning), finde en freelancer, f.eks på amino freelancer(Nok lidt billigere) eller du kan få det lavet offshore(den billigste).

Nu kender jeg ikke de niveau i Engelsk, men hvis du har mod på at lave beskrivelsen på engelsk upfront, vil det nok spare dig for lidt tid (kr) til at få oplæget oversat hvis du vælger at gå offshore - og hvis du vil have det lavet i Danmark, tjah... så forstår de fleste webdesignere fint engelsk :-)

//Morten

Tilmeldt 19. Nov 14
Skrevet kl. 10:18

Ja må du godt

Tilmeldt 19. Nov 14
Skrevet kl. 10:39

Okay så blev jeg det klogere :) når du skriver tegne mener du så at jeg skal tegne hvordan jeg mener siden skal se ud med designet?

Min kusine laver hjemmesider så spørger hende. Hende stoler jeg på :)

Ville gerne man kunne have sin egen profil og det ved jeg ikke om man kan med WordPress?

Tilmeldt 18. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:15

Som udgangspunkt kan du sagtens få lavet en fornuftig hjemmeside i f.eks Wordpress for omkring 10.000 (har set flere herinde der tilbyder det) - ligger du så 10.000 oven i så når du et godt stykke - for 100.000 får du ret meget udvikling, og det er sjældent at jeg møder hjemmeside-projekter der er store nok til at kunne begrunde en investering af den størrelse (medmindre selvfølge vi taler om udvikling af en webapplikation)..???

GuL

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 12:01

Hej Daniel

Det lyder spændende med din idé om et forum. Dine spørgsmål fik mig til at tænke på et videointerview og et blogindlæg, jeg netop har lavet på mit arbejde for Debitoor online regnskabsprogram, fordi det handler om tanker om, hvorvidt en idé til et projekt kan blive til en levevej, hvor du tjener penge fra starten i stedet for at stifte gæld eller lægge et stort beløb ind i projektet.

Interviewet er med en anden iværksætter, Sissel Hansen, som har lavet en guide til Startups i Berlin. I interviewet fortæller hun om, hvordan hun skiftede fokus fra at lede efter penge til i stedet at udføre sit projekt på en måde, så hun kunne tjene penge undervejs.

Det er meget inspirerende. Du kan se videoen på Debitoors blog: Tjen penge fra dag et

Held og lykke.

Hilsner
Majbritt Ramsgaard Jensen, online editor
Debitoor

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)