Hey Amino |
Egon:Jeg er selv på 4 ugers praktik 37 timer før deltidsansættelse på 20 timer plus supplerende dagpenge.
Hey Egon. Jeg er lidt usikker på dette og tilsvarende andre steder i din tekst. Jeg vil kommentere ud fra, hvordan jeg har forstået det.
Jeg ville slet ikke kalde det, at han (jeg går ud fra, at det er en 'han' :-)) "snylter" på kommunens diverse ordninger. Efter min mening giver han netop disse mennesker en mulighed for at få en mening med hverdagen og gøre sig nyttig.
Jeg kan godt se, at det kan virke provokerende, når chefen ikke laver noget. Du må dog tænke på, at han har sat det hele i gang. Han har det daglige ansvar og har trods alt har mange mennesker i sit brød. Han har desuden også en løbende risiko for, om det går galt.
Det lyder lidt, som om du er godt gammeldags misundelig på ham - og det er en grim ting. Jeg synes hellere, du skulle fokusere på DINE muligheder i firmaet.
Du siger, du kan få det til at glide bedre. Jamen, bed om et møde, og fortæl ham om det. Hvis han er begejstret, kan du jo eventuelt nævne, at du ville sætte pris på at blive påskønnet for det, hvis det viser sig at løfte firmaet, og du kan leve op til dine løfter. Du kan eventuelt lade ham komme med et udspil mht. løn og øvrige arbejdsvilkår. Inden mødet skal du skrive nogle stikord, så du får det hele med. Alternativt kan du skrive det hele til ham, bede ham læse det, og bagefter holde møde. Go for it, som jeg ser det, har du ikke noget at tabe.