Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma om arbejdsplads

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Nesheim:

Egon, husk på, at hvis det er en virksomhed i vækst som du siger, så har de på lang sigt et problem.

Du siger at det er at tage penge fra samfundet at ansætte en "masse" på nedsat tid med støtte fra det offentlige. Rent faktisk kan dette på lang sigt komme til at koste rigtig meget for virksomheden.

De ansatte som du beskriver her, er folk som enten er på vej ud, eller som der er stor risiko for vil forlade virksomheden inden for kort til mellemlang tid. Altså skal der bruges penge på evt. rekrutering, men mest af alt oplæring/indkøring af nye ansatte. Det ville formentlig være mere økonomisk korrekt at have "velfungerende" medarbejdere på fuld tid, frem for at have et grundlag af medarbejdere med en usikker fremtid. 

Men det kan være at ansættelsen af dig er starten på en ny fremtid :)

Det kan godt være, men netop derfor står jeg med et dilemma om jeg vil det her.
Jeg ved også fra tidligere erfaring, at jeg arbejder for virksomheden samlet set og ikke for mig selv. Jeg vil altid arbejde for at effektivisere virksomheden, og i det her tilfælde, lave undervisningsmateriale og kunne lære de ansatte hvordan de kan håndtere opgaver fremover, nemt og effektiv fejlsøgning.
Netop det har på længere sigt ikke været en succes for mig. Arbejdede jeg for mit eget ve og vel, satte jeg mig ikke ned og forsøgte at gøre virksomheden bedre i sin helhed, men sørgede for at jeg blev uundværlig.
Det kan godt være jeg bare skal give den gas. Hjælpe virksomheden fremad. Men det irriterer mig at se at det er på den type arbejdskraft. Desuden er produktet elendigt men bliver fremlagt som fantastisk. Og jerg må ærlig talt sige, at jeg har lidt problemer med det, da jeg aldrig selv ville levere et produkt til kunder der er ringere for egen vindings skyld, men det er det eneste det handler om.

Når jeg ser konkurrenternes produkt, vil jeg hellere hoppe derhen og arbejde for en endnu dårligere løn. Det økonomiske aspekt og min egen succes, betyder nødvendigvis ikke så meget, principperne gør.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 10:38

LKlitgaard:

Jeg havde en gang en chef der, efter jeg i ungdoms kådhed mente jeg var "for god" til det jeg lavede, sagde til mig; "Lasse, prøv at stik fingeren i et glas vand og se hvor stort hullet er, når du tager fingeren op. Det er så uundværlig du er!" Det satte ligesom tingene i perspektiv.. Det gælder også for folk i jobpraktik, eller andre ordninger. Husk at virksomhederne sagtens kan undvære dig - dit job er at modbevise det! ;-)

Jeg er ikke mere tvunget til det job, end at jeg kan tjene bedre på at servere grillmad.
Jeg er ikke uundværlig for dem. Jeg ved dog at jeg kan medbringe utroligt meget på meget kort tid, i en virksomhed hvis principper jeg finder frastødene. Jeg kan netop enten blive og overbevise mit eget værd, men så vil jeg jo netop give fuldt ud til virksomheden af min viden. Det ved jeg ikke om jeg vil. Jeg har ikke behov for at bevise noget, jeg har ikke nødvendigvis brug for det her job, men jeg håbede og troede jeg ville komme et sted jeg rigtig faldt for, og det er så ikke sket.

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 11:08

Mit bedste råd er: Find et andet job.

Når du ikke ved, om du gider gøre dit bedste og alt det der, og du i virkeligheden ikke har brug for jobbet, så find et andet og sig op. Jeg forstår dog bare ikke, hvordan du er endt i virksomhedspraktik, når du sagtens kan finde et reelt job, men det er nok bare mig, der ikke kender reglerne godt nok.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 11:13

Discover :

Egon:
Men det er nok også fordi han skinner igennem af en personlighed der vil udnytte andre.
At øge en gammel mands timeantal til 12 fra 10 når man kun skal betale 2? Der er jo en grund til at de resten 8 betales af kommunen.

I dit første indlæg, er der jo en masse regler på kryds og tværs, som kræver en dyb indsigt at forstå og tolke.

M.h.t. den gamle du omtaler, så kan det være ham selv som har bedt om flere timer... da han dermed kan tjene personligt mere.

Det kan også være at han har fået nyvurderet sin arbejdsevne, som så er blevet nedsat og således skal ansættelses timerne øges, således at den effektive del svarer til det oprindelige... 

Afhængig af hvilken ordning han er på og hvornår denne blev ansat er også af stor betydning....for reglerne,,,

HVIS den gamle er på flexjob og  var der 10 timer før og arbejdsgiver betaler for 2 timer, så betyder det at den gamle arbejdsevne er sat til 20 % som nu er nedsat.

Personligt synes jeg at du har lige lovligt meget indsigt i de lokale forhold og husk at meget få som rent faktisk er på fleksjob, sygedagpenge mv. ofte selve har svært ved at forstå de regler de er omfattet af... 

Tror ikke din chef har det helt nemt  -  da den type medarbejdere kræver en noget andet indsats hele vejen rundt fra en arbejdgiver... 

Og ja han må gerne have dig i praktik - men han må ikke have 2 af din slags på samme tid ud fra dine oplyste forhold.

Henrik

Den ældre person kom selv hen og snakkede med mig om det. Det var ham selv der nævnte, at nu skulle han pludselig være der 2 timer ekstra pga at chefen snakkede om noget med at han var ineffektiv. Han nævnte selv at de betalte 2 timer, kommunen 8 og han så skal være der 2 timer ekstra nu. Det er for mig ren og skær udnyttelse af systemet og personen.
Jeg har meget indsigt ja, men det er jo fordi de har noget at fortælle. Det hele eskalerer også ret nemt, når man som ansat konstant konfronteres med en chef der kun er tilstede for at fortælle at man skal nå mere, og gøre det og det.

Det er fair nok ikke at skulle lave så meget som chef, fair nok at lægge dagens arbejdsopgaver ud til andre mennesker. Det piner mig lidt at se hvordan konkurrenterne har fuldtidsansatte gående og forsøger at lave et godt fornuftigt produkt. Og så kan andre bestille fra kina, udstille deres produkt som ligeværdige, deres reklame og formåen at komme ind på markedet er fænomenal, og deres produkt anbefales af ypperste instanser. Men produktet er forfærdeligt i forhold til de dansk producerede, og så skal de ikke engang selv servicere lortet, da det kan gøres af kommunalt betalt arbejdskraft.
Brugte produkter males med sort spray og sælges igen som stort set ubrugt. Jeg har personligt svært ved at stå inde for at hjælpe dem til videre succes.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 11:51

Anders Bruun Rasmussen:

Sidst jeg læste noget fra dig handlede det også om at alle andre end dig ikke lavede noget eller ikke var lige så dygtige som dig.

Det er muligt det giver mig et hak i aminostjernesystemet, men jeg har virkelig lyst til at sige til dig at DU skal tage dig sammen.

Du bliver ALDRIG nogensinde tilfreds hvis du altid fokuserer på hvad andre gør eller ikke gør.

Om det skyldes dårligt selvværd eller lignende skal jeg ikke kunne sige, men du bliver nødt til at fokusere på dig selv og på hvad du kan gøre.

HVIS du er dygtig og arbejdsom skal du nok brænde igennem en gang. Hvis du der imod går og overvurderer dig selv og dyrker din bitterhed så sker der ikke andet end at du brænder ud...

Du har helt sikkert en masse evner og fantastiske kompetencer, men hvis du ikke slapper af, spænder du bare ben for dig selv...

Held og lykke med det hele.

Anders

Jeg forstår din tvivl omkring min person. Jeg har taget valg i mit liv der har gjort mine arbejdssituationer besværlige.
Jeg kan så udemærket fokusere på mig selv, og det har jeg også gjort og gør nu her, og det er på tide. Det er så også det der nu gør at udfaldet fra tidligere beklagelser herinde er ikke mindre end katastrofale og virksomheden lider under en fremtid med 3 år som skal "rides af" uden udvikling indtil ejerskifte. Således arbejdede jeg for 80 - 100 kr timen som 29 årig i mine forældres virksomhed uden at måtte have indflydelse eller ansvarsområder jeg kunne præge uden konstante konflikter, ja SÅ spænder man netop ben for sig selv, hvis man ikke tager konsekvensen af andres handlinger alvorligt over for sig selv.

Hvad jeg indtil videre i mit liv har oplevet, så er det total udnyttelse af mine arbejdsevner. Måske det er det jeg frygter på min nye arbejdsplads. Jeg kan jo se hvordan at jeg holder notater, skriver vejledninger, rapporter og forsøger at effektivisere fremover. Hvor de andre kun udfører det arbejde der er tilstede i nuet. Dertil tager jeg kurser, iværksætter arrangementer og konstant udvikler mig selv for virksomhedens bedre. Jeg sidder jo også herinde.

Men hvad er man værd hvis man kan få en opgave der fylder 100% til at fylde 70%? Udfører man så 100% arbejde fremover eller laver man for lidt? Bør man arbejde de 70% tilsvarende andres 100% eller er skal man arbejde 100%?
I 3 år hvor jeg har kunnet se at virksomheden led nød, arbejdede jeg hårdt for at gøre det et bekvemt sted for alle at være, at vise mit værd, nemt og overskueligt. Udfald= det er nu blevet så nemt at være der at chefen ikke længere lider af stress og forhøjet blodtryk. Mit arbejde har ikke båret frugt til min fordel, jeg har intet brugbart på mit CV og forlader nu jobbet.

Jeg vil give dig ret i, at jeg er bitter. Jeg har et godt selvværd men en dårlig selvtillid. Og har meget svært ved at smile og grine. Jeg har været omkring alt for megen negativitet og nu støder jeg ind i en arbejdsplads som jeg ikke finder fornuftig for mit humør, og har meget svært ved at skulle lægge mine kræfter der. Så hellere arbejde som stalddreng til 120 kr hvor jeg kan passe mig selv.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)