Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indløser - Teller eller Swedbank?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal vælge indløser til min webshop og valget står mellem Teller og Swedbank.

Teller har jeg hørt mest om og kender mere til, men tilbuddet jeg har fået fra Swedbank er en smule billigere end hvad Teller kan tilbyde.

Forskel i prisen: Hos Swedbank sparer jeg 100 kr./md. i abonnement (de har intet abonnement) og 0,10 % per transaktion, både indlandske og udenlandske kort.

Er der noget, der taler for, at jeg IKKE skal vælge Swedbank? 

Skyd løs :-) 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvordan det er ved Swedbank, men da vi i Anytime for 2 år sidden havde Euroline, havde vi nogle udfordringer i forhold til at modtage betalingerne fra dem.

Fordi de var placeret i Sverige og skulle overføre beløb til vores danske konto, blev der ved hver transaktion trykket gebyr for modtagelse af udenlandsk transaktion fra vores bank (mener det var 25 kr.).  Da vi modtog betalinger i 3 forskellige valuta på daværende tidspunkt, betød det at vi fik 3 transaktioner fra Euroline om dagen, hvilket resulterede i 3 gange gebyr for modtagelse af udenlandsk bankoverføsel. Det ville løbe op i 28.000 kr. om året og derfor skiftede vi væk fra Euroline.

Så det er måske værd for dig, at undersøge om Swedbank overfører fra svensk eller dansk konto, når de skal betale dig de penge du trækker på dine kunders kreditkort.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for super info!

Jeg vil undersøge det omgående.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke priser har du fået fra Teller og Swedbank.

0,10 % point lyder ikke af meget i forskel, da Teller normalt er meget dyr.

Hvordan er udbetalingsdagene? Altså hvor lang tid går der inden du for pengene udbetalt?

Har Swedbank ingen min. betaling pr. måned mere? Da vi brugte dem kostede de 375,- kr. pr. måned som min. (denne udgift var selvfølgelig creditable).

Mvh.
Danny 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Swedbank:

-  Serviceafgift danske kort: 1,45 %
-  Serviceafgift udenlandske kort: 2,75 %
-  Oprettelsesgebyr 1.500 DKK
-  Intet års eller månedsgebyr
-  Bruttoudbetaling efter 2 bankdage (Serviceafgift opkræves måneden efter, dog min. 200,00 DKK)

Teller:

- Danske kort: 1,50 %
- Internationale kort: 2,90 %
- Månedsabo.: 149 kr.
- Oprettelse: 1000 kr.


Altså 0,05 % forskel på danske kort og 0,15 % på udenlandske fra Swedbank til Teller og så spares de 149 kr./md. ved Swedbank.


 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du nystartet eller har du omsætning?

De 200,- kr. i min. ved swedbank, er vel det som man kalder et min. fee, hvor du kan %-omsætte om til det beløb, pr. måned før du skal betale mere.. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:

Er du nystartet eller har du omsætning?

De 200,- kr. i min. ved Swedbank, er vel det som man kalder et min. fee, hvor du kan %-omsætte om til det beløb, pr. måned før du skal betale mere.. 

Jeg er nystartet.

Jeg forstår det sådan, at de 200 kr. er det mindste beløb du kan betale i serviceafgift (afgift for transaktionerne). Dvs. har jeg ingen ordrer, så koster det stadig 200 kr. Derimod har jeg haft 5000 ordrer, så betaler jeg procentsatsen og de 200 kr. er ikke længere gældende.

Det er måske også det du siger? - er ikke helt sikkert på jeg forstår hvad du skriver.

Jeg har iøvrigt fået svar, på mail fra en kundeservicemedarbejder, at transaktionerne overføres fra en dansk konto. Så dermed skal jeg ikke bekymre mig om gebyr i min bank for overførsler fra udlandet.


 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)