Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og hobby

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny herinde, så ved ikke helt om nogen har spurgt før mig, og om jeg skriver det rigtige sted- håber i kan være over med mig.

Jeg har en hobby og ønsker at sælge mine kreationer online. Kender i reglerne for skat?

Hvad kræves der? Må man sælge for er bestemt beløb, før man skal betale skat, da det er hobby? Eller fungerer det som selvstændig?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh

Line

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:27
Hvis du regner med at tjene penge på din hobby, så vil skat se det som en virksomhed.

Hvordan det lige er med hobby og skat ved jeg ikke, men virksomheder skal betale skat af den første kr de tjener.

http://ivaekst.dk/opstart/opret/9/0/2/skat-virksomhed-eller-en-hobby

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

KS71:
Hvordan det lige er med hobby og skat ved jeg ikke, men virksomheder skal betale skat af den første kr de tjener.
ja de skal betale skat af al fortjeneste lige fra kr 1 = indtægter minus udgifter http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html Momspligt når du ved du vil komme over 50.000 kr på 12 mdr generelt (hvis kreationer er tøj f.eks. ) men er det kunst er du under kunstner moms med højere grænse (husker som 300.000 men check)

Forskel mellem hobby og egentlig erhverv er ikke om man skal betale skat, for det skal man altid fra krone 1 - men hobby giver ikke mulighed for fradrag i anden indkomst ved underskud

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:52

Okay mange tak for svar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)