Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag & moms på varer købt før virksomhed blev godkendt.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan bogfører jeg indkøb af nødvendige IT-artikler, domæne, logo osv. som er foretaget før virksomheden blev godkendt og derfor er betalt ud af egen lomme?

Har selvfølgelig gemt samtlige fakturaer på det købte - men hvordan bogfører jeg disse indkøb, som om de blev foretaget af virksomheden, når transaktionen ikke er foretaget fra virksomhedens konti men fra mine privat konti?

Nogle af tingene er der skattefradrag på og andre kan momsen fratrækkes, hvilket jo er værd at tage med. Derfor mit spørgsmål. 

Jeg bruger iøvrigt Billys Billing.

Tak for svar på forhånd ;-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:40
Jeg syntes på et tidspunkt, at jeg på skat's side læste at man kun kunne trække moms fra, fra ting der er købt op til 5 dage før firmaet er registreret.

Jeg kan ikke finde det igen, men prøver lige en ekstra gang at finde det.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 23:17

5 dage er godt nok til mig ;-)

Hvis vi antager at man må trække det fra - hvordan skal det bogføres?

Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:26

Yes Nemlig!

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 23:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Nabino: Dejligt informativt svar ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 09:06

Dvs. Udgift til logo, domæne, it-artikler og webshop kan der fås både fradrag for momsen men også trækkes fra i skat?

når et beløb trækkes fra i skat er det så beløbet eksl. Moms der gælder?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:51

Du bogfører det med registreringsdatoen. Når du kører virksomhed, hedder det som sådan ikke at trække fra, men bare udgift.
BB finder selv ud af det mht. moms, når blot du bogfører korrekt. Det kan jeg evt. hjælpe dig med i starten uden beregning - en mail.
Årets overskud beskattes ved at du overfører det til selvangivelsen.
Og ja, du kan udgifsføre det, som du bruger i din virksomhed med særlige regler omkring kørsel og telefoni mm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

Majgaards:

Dvs. Udgift til logo, domæne, it-artikler og webshop kan der fås både fradrag for momsen men også trækkes fra i skat?

når et beløb trækkes fra i skat er det så beløbet eksl. Moms der gælder?

Ja moms er ikke den del af dit resultat overhovedet - hverken købsmoms eller salgsmoms

Se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html og hvad et regnskab består af og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html som fortæller hvad man bliver beskattet af i personlig virksomhed. Det er i princip indtægter minus udgifter = overskud. 

Der er dog visse små finurligheder med ting der ikke giver fuldt fradrag - hverken i moms eller som udgift - f.eks gaver og repræsentation OG ting du har i hjemmet og også bruger privat feks printer/computer og den type, skal du dele momsen på så du kun fratrækker i forhold til firmaandelen - vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

vh john hannover

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)