Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny EU-forslag: Din webshop SKAL tilbyde salg til alle lande i EU

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

  Endnu en gang har en eller anden tosse i EU fået en god idé til hvordan man kan dræbe det-dersens-Internet:

Denne gang går forslaget på at alle webshops i EU skal tilbyde handel til samtlige EU-lande.
Det vil sige at hvis du har en webbutik i Danmark, så vil du risikere at blive tvunget at sælge dine vare til f.eks. Frankrig - og vel og mærke sørge for at overholde det pågældende lands lovgivning omkring miljø, returret, oversatte manualer m.m.

Hvis man ikke tilbyder salg af varene til andre lande vil det blive anset som diskriminering over for andre nationaliteter...

Jeg håber inderligt at dette ikke kommer til at blive godkendt som en decideret lov.
Men hvorfor ikke? Cookie-loven slog jo lidt fejl for dem, så hvorfor ikke prøve på en anden måde.

http://www.business.dk/detailhandel/netbutikker-kan-blive-presset-ud-i-europa

/Jesper

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er det ikke vedtaget endnu ... og man kan vælge at lade være med at sælge til EU generelt - du må altså godt "nøjes" med at sælge i DK

men ja, det er fuldstændig hul i hovedet, at diskriminering skal tolkes på den måde :-( 

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow - så tror jeg sgu lige pludseligt at mine fragt og håndteringspriser til udlandet stiger og koster i omegnen af 1 million til 1 milliard - og så venter jeg blot på de tusinde ordrer jeg naturligvis vil få Wink

Hilsen Morten

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
mine fragt og håndteringspriser til udlandet stiger

Næ den går ikke. Det vil være diskrimination efter hvad land man bor i. Der skal være ens omkostninger uanset land. Måske du vil kunne slippe af sted med at lade fragtomkostningerne afhænge af antal km. til modtageren.Wink

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

CicoorMarketing:

WideEyes.dk & AAimport.dk:
mine fragt og håndteringspriser til udlandet stiger

Næ den går ikke. Det vil være diskrimination efter hvad land man bor i. Der skal være ens omkostninger uanset land. Måske du vil kunne slippe af sted med at lade fragtomkostningerne afhænge af antal km. til modtageren.Wink

Så er der fri transport indenfor de første par hundrede km, og derefter koster det 5000kr pr km Smile Eller måske meget meget lang leveringstid da jeg kun har råd til at levere udover landets grænser på cykel..... og den er desværre pt. på værksted.

... eller kun betaling med Dankort. Så må kunderne prøve at få et dansk dankort hvis de vil handle.

Ej spøg til side - det er godt nok nogle underlige tanker de har i EU indimellem.....

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)