Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart med CVR nummer og alm. løn job ved siden af

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Kompetence konsulent v/Gert Jensen Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig?

Jeg oprettede mit eget lille firma sidste efterår med eget CVR nummer. Har dog endnu ikke haft nogen indtægt.

Problematikken opstår netop i år, hvor jeg som hele tiden har et almindeligt lønnet job. Her har jeg så ved januar lønudbetaling ikke modtaget noget fradrag. Altså... Kun modtaget løn fra det firma jeg er ansat i uden fradrag.

Tænker det selvfølgelig har noget at gøre med at jeg har oprettet mig som selvstændig i efteråret.

Hvordan får jeg ændret mit hovedkort fra den selvstændige virksomhed over til mit almindelige lønnede job (som jeg altid har haft)

Eller.... Kan man ikke have en lille virksomhed ved siden af sit almindelige job?

Jeg ønsker at have det almindelige fradrag på mit almindelig lønjob. Og blot føre almindeligt regnskab med moms på min lille virksomhed. Kommer ikke til at tjene over 50 000 kroner på et år.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Kompetence konsulent v/Gert Jensen Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har jeg været forbi. Måske et lidt dumt spørgsmål, men er det på min Borger log in eller Virksomheds profil jeg skal ind og ændre?

På min Borger opgørelse står der "overskud af virksomhed 2015" på 100 000 kroner. Skal den bare indstilles til 0 eller?

Og hvad gør jeg med det beløb (fradrag) jeg endnu ikke har fået udbetalt af mit firma hvor jeg er lønansat?

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på TastSelv Borger, da der er tale om din personlige forskudsopgørelse.

Overskud af virksomhed retter du til hvad du forventer for 2015. Af dit tidligere indlæg fremgår, at du ikke forventer at tjene mere end kr. 50.000, så det kunne være en idé at forskudsregistrere det som resultat af virksomhed. Du skal dog lige have afgjort med dig selv, om det er en omsætning eller et overskud på kr. 50.000 du ikke forventer at overstige. Det der skal forskudsregistreres er dit forventede overskud (resultat).

Når du retter din forskudsopgørelse til for 2015 (f.eks. med ændringsdato 1/2 2015) skal du indtaste hvor meget du hidtil har fået i løn, hvad der er indeholdt i A-skat og hvor meget du har betalt i B-skat. Der vil derefter, i beregningen af din ændrede forskudsskat, blive taget højde for hvor meget du allerede har betalt i skat for året i forhold til den samlede skat der beregnes. 

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

ja, overskud af selvstændig virksomhed skal ændres til 0, på forskudopgørelsen, så laver skat en ny forskudsopgørelse med nyt skattekort, og så skulle du gerne få et fradrag. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Kompetence konsulent v/Gert Jensen Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak

Har netop talt med SKAT - Endelig efter en hel dag i vente position. Beløbet er netop rettet til 0 kroner som overskud. Herefter vil alt i følge SKAT være som normalt. Dog skal jeg når året er omme betale og afregne med de eventuelle indtægter jeg har fået gennem min lille virksomhed.....

Ja, nogle gange er man jo rookie, og så er det rart at få god hjælp herinde.....

Endnu engang MANGE TAK !!!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

i princip skal der jo ikke stå 0 i dit forskud for overskud med mindre du venter det bliver 0. Der skal jo som udgangspunkt stå det du venter i overskud og skatten skal betales under året for ikke at få renter på. At det så går lidt ud over dit fradrag er en anden sag, men forskudsregistrer så korrekt du kan - evt ændre det flere gange under året

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-ved-personlig-indtjening.html fortæller om det med at fradrag nedsættes så din skat af overskuddet til gengæld er betalt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)