Hej alle
Jeg har fulgt lidt med her på amino på sidelinien, men nu har jeg et spørgsmål, som jeg bliver nød til at stille...
Jeg er i øjeblikket på kontanthjælp og på barsel, men har længe imens jeg har arbejdet, haft en enkeltmandsvirksomhed, sideløbende. Det er begyndt at gå den rigtige vej for mig fordi jeg har lidt mere tid til at gøre noget ved den nu hvor jeg ikke arbejder. Mit spørgsmål er så..
Kan jeg fortsætte med at have virksomheden eller skal jeg sætte mit se-nr. i bero til jeg er færdig med barslen? Eller kan jeg have den kørende ved siden af min barsel så længe jeg ikke har overskud i virksomheden? Jeg har et lån som jeg optog for et par år siden da jeg ville åbne en butik, jeg betaler stadig af på det, men det er blevet lagt sammen med min private gæld, jeg tænkte på hvis jeg kunne overbevise min bankdame om at skille de to lån ad om jeg så kunne køre videre med underskud så jeg ikke kom til at betale noget tilbage af de penge jeg laver i firmaet? Hvorfor dette er så vigtigt er at jeg lige har fundet en ærlig producent til at lave mine ting og ikke en der siger at han ikke kan lave det og derefter kan alligevel og sælger mine ting udenom mig...
Håber at i kan hjælpe mig, på forhånd tak
Katrine
kant-design.dk
|
Hej Katrine
Der er en meget skarp afgrænsning ift. retten til dagpenge imens man driver selvstændig virksomhed. Jeg vil foreslå dig at kontakte din A-kasse, da de er helt inde i hvordan det hænger sammen i dit tilfælde.
Der er nogle forskellige afgrængsninger ifm. drift af selvstændig virksomhed, herunder betingelser for arbejdstid og overskud.
Mvh. Karsten