Godmorgen Amino, Jeg er i den situation, at jeg er ved at starte en webshop op. Webshoppen kommer til at sælge varer via dropshipping. Jeg har nu to leverandører. Den ene bruger GLS og den anden bruger Post Danmark. Lad os sige at GLS koster 50 kr og Post DK koster 30 kr i forsendelse. Hvad gør jeg, hvis en person bestiller to ting på min shop, altså en fra den ene leverandør og en fra den anden? Er det bare at skrive, at kundens varer kommer i to pakker? Og hvilken fragtpris skal der tillægges? Kunden skal jo vælge en leveringsmetode ved købet. Er det okay bare at lave én leveringsmetode, og sker der så det, at der bliver bestilt fra to forskellige leverandører, så skriver jeg en mail til kunden om, at hans varer vil blive leveret i to pakker, en fra post dk og en fra gls? God weekend Martin Pedersen |
Det er det alt overskyggende problem ved dropshipping og flere leverandører. Du skal være opmærksom på, at kunderne IKKE vil betale to gange fragt, dvs køber de fra begge leverandører, må du tage et tab på den ene fragtudgift... Derfor vil det måske være optimalt for dig, at du tager 50 kr i fragt uanset, da du så kan dække nogle af tabene med indtjening på andre ordre...
At varerne leveres i to pakker er intet problem, bare kunderne får information omkring dette, evt får begge tracking numre...