Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge med/uden moms!!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

jeg er igang med at starte noget op som jeg har kørt "privat" indtil videre 

det er egentligt et marked der afholdes 2 gange om året i en hal 

jeg lejer 100boder ud i hallen til 150kr =15.000kr  jeg giver 10.000kr i leje af hal, borde og stole 

hertil bruger jeg annoncer og reklame til 3000kr så ialt er der overskud på 2000kr (per gang) som skal indtastet i b indkomst

Nu er jeg så blevet spurgt om jeg vil holde det i en anden hal, også 2 gange om året! så vil selve omsætningen jo være 60.000kr om året på trods af indtjening kun er på 8000kr før skat!  men så skal man moms registreres da det jo er over 50.000kr om året,  hvordan forgår det så ? kan jeg trække noget fra eller gøre noget så indtjening bliver højere ?   

altså hvordan forgår det med at betale moms og trække moms fra ? og hvordan gør man i dette tilfælde? jeg syntes det virker meget uoverskueligt og som et meget større projekt og overvejer at sige jeg kun vil holde det 1 gang om året i den anden hal så jeg kun har en omsætning på 45.000 (altså under de 50.000) men det kunne alligevel være sjovt og starte op som moms registreret og få flere fordele! men får jeg overhovedet det idet at jeg kun tjener penge på at udleje boder og måske senere hen tage entre for besøgende??

håber i ved hvad jeg mener og kan hjælpe mig :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som du selv skriver skal du momsregisteres hvis du omsætter (eller forventer at omsætte) for over 50.000 kroner over en 12 måneders periode. 

Hvis du fortsat vil sælge din ydelse til samme pris bare inkl. moms, så er det klart at du vil tjene mindre i og med at en del af din indtægt vil gå til at betale moms. 

Det er svært at sige om du kan trække nogle af dine udgifter fra i Skat uden at kende detaljer omkring din virksomhed, men der er vel noget transport af en art involveret i at få bordene frem og tilbage, som muligvis vil kunne trækkes fra. 

Alt omkring moms osv. er skrevet langt mere detaljeret end jeg vil kunne genfortælle, så min anbefaling er at læse John Hannovers blog her: http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html

Han dækker en masse områder som er relevante for nye iværksættere, og besidder stor viden om tingene. Han er også aktiv herinde.

Held og lykke med det.

Brian

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa tak det læser jeg lige

men der er ikke meget kørsel! det ene jeg skal gøre er at sælge "udleje" boderne, borde og stole sætter hallen op som er med i hallejen, jeg vil nødig sætte prisen mere op, men tænker måske jeg kan trække noget fra i moms idet jeg egenligt " betaler moms af det  "så skal jeg vel bare sælge det inklusiv moms" og så huske at trække det moms fra som jeg betaler af selve lejen ?

og hvis jeg nu køber nyt udstyr fx reklame, pc, telefon osv i forbindelse med dette

kan jeg så trække det fra? og hvad er det reelt man trækker fra? er det ikke kun moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)