Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man låner af sig selv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man driver en enkeltmandsvirksomhed og låner af sig selv i opstartsfasen, overfører man så bare det lånte beløb tilbage, når man har tjent det ind?

Eksempel:

Jeg låner 50.000 af mig selv, som jeg overfører fra min privatkonto til min erhverskonto. Det går noget tid og jeg får tjent de 50.000 ind igen, må jeg så overfører dem tilbage til min privatkonto?

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sådan er det.

Du skal blot sikre dig at du kan dokumenterer at du har lånt pengene af din private midler. Og have det opgjort i regnskabet på en særskilt konto

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, fordi i en enkeltvirksomhed hænger din private og virksomhedens økonomi som hovedregel sammen. 

Det der er vigtig er at du skal betale skat af din virksomheds overskud, dvs. dine indtægter fratrukket din virksomheds udgifter. Skatten afhænger ikke af hævninger eller indskud du gør i din virksomhed

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil en god måde at dokumentere det på?

Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Benytter du en virksomhedsskatteordning (VSO) ?

Hvis ikke, så skal du ikke foretage noget..... Du skal som en anden skriver blot opgøre indtægter og udgifter og beskattes af fortjenesten

Hvis du benytter VSO så forær dig selv en revisor i fødselsdagsgave - det vil du blive glad for :-)

 

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kingbo:

Ja sådan er det.

Du skal blot sikre dig at du kan dokumenterer at du har lånt pengene af din private midler. Og have det opgjort i regnskabet på en særskilt konto

Hvad er der som skal sikres dokumenteret?

Almindelig bogføring burde være tilstrækkeligt her!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

alt du betaler selv - bogføres som udgift og modpost er mellemregning/privat indskud i status - og er det kontanter - skyder du ind som privat indskud og modpost bank

Da det foregår i status - dine private indskud - og dine private hævninger, så har penge du skyder ind og penge du hæver ingen betydning for din skat i virksomheden - se gerne basalt om HVORDAN BEREGNES SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED så du er med på at indskud og hævninger slet ikke er del af drift men ligger i status og slet ikke del af skat siden. 

Samme med bank  den er også bare status og har ingen betydning for din skat som kun er indtægter minus udgifter som du ser i linket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)