Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det offentlige og andet ved lov

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

En lang række af indlæg går på skatte spørgsmål, told , afgifter, regler  m.v. og andre relaterede til det offentlige.

Hvorfor spørge på Amino, frem for at stille spørgsmålet til rette myndighed, som har ekspertisen og ret svar, hvilket så også kan evt.  bruges senere i en konflikt ,

Det giver ingen mening at spørge blandt amatører  - når proff svar kan findes hos en myndighed

Serie

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 23:45

Sidst jeg ringede til Skat ventede jeg omkring 15 minutter på at komme igennem. 15 minutter er sindsyg lang ventetid - det vil være nemmere blot at stille spørgsmålet i et forum, i mit tilfælde.

Smart online lektiebog til folkeskoler

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Milossss :):

Sidst jeg ringede til Skat ventede jeg omkring 15 minutter på at komme igennem. 15 minutter er sindsyg lang ventetid - det vil være nemmere blot at stille spørgsmålet i et forum, i mit tilfælde.

Jeg forventede sådan set et sådan svar... da jeg ved at det er sådan hos skat med ventetid m.m

Men på Amino kan du få en masse forskellige råd på samme emne  .... hos myndigheden får du nok det bedste... rent lovmæssigt

Du behøves jo ikke ringe  til det offentlige ,,, men blot sende en mail og du får endda  et retsmæssigt bindende svar  fra dem 

Serie 

Tilmeldt 28. Aug 13
Skrevet kl. 00:01

Serie:
Du behøves jo ikke ringe  til det offentlige ,,, men blot sende en mail

Hehe, hvis man kunne vente op til 7 dage (eller mere) på et svar, havde man nok skrevet til dem direkte. Ellers tyr man nok til forums, som Amino eller Facebook-grupper.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06

Serie:
Du behøves jo ikke ringe  til det offentlige ,,, men blot sende en mail og du får endda  et retsmæssigt bindende svar  fra dem

Jeg forstår godt dit spørgsmål. Ja - også jeg undrer mig over at folk ikke søger professionel hjælp. Alligevel fornemmer jeg at en del bruger Amino som forberedelse til en snak med revisor mv.

Et bindende svar fra SKAT koster penge. Der svares der kun på hvad der bliver spurgt om. Det at formulere spørgsmålet rigtigt kan være en udfordring. Dertil kommer at SKAT har 3 måneder til at svare.

Skriver du blot til SKAT og stiller spørgsmål er de ikke bundet af det svar som de giver dig. Det er ikke altid det største lys som tager telefonen.... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

Whiskey:

Skriver du blot til SKAT og stiller spørgsmål er de ikke bundet af det svar som de giver dig. Det er ikke altid det største lys som tager telefonen.... 
præcis - der er masser af svar som enten er forkerte eller opfattes forkert - desværre ganske typisk at mundtlige svar fra skat ikke har skabt klarhed - så skriftligt og gerne være sten sikker på man har spurgt stenklart

Det er derfor bindende svar ikke er så let - bare at få spurgt så det er klart nok til bindende svar er en udfordring (og så mener nogen at det kan være lettere at få tilgivelse end tilladelse hvis noget kan være lidt på vippen Big Smile) Der er det klart bedst at spørge sin reg/godkendte revisor hvis man har råd til en sådan

Jeg tror som du Whiskey, at det ofte er forberedelse til at forstå noget i snak med revisor, bogholder, bank osv - og på en eller anden led er det jo lidt formålet med den slags fora. At meget kunne klares med vor ven google er sikkert 

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Milossss :):

Serie:
Du behøves jo ikke ringe  til det offentlige ,,, men blot sende en mail

Hehe, hvis man kunne vente op til 7 dage (eller mere) på et svar, havde man nok skrevet til dem direkte. Ellers tyr man nok til forums, som Amino eller Facebook-grupper.

lad mig sige det sådan, at jeg nok ikke har set et eneste hastende spørgsmål her på Amino, som ikke kunne vente.

Og hvis man ikke kunne vente ... så hvorfor vælge mellem 15 minutters kø tid på telefon på ret svar   ...kontra flere måske fejl oplysende svar på Amino 

Giver ingen mening

Serie 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Whiskey:
Et bindende svar fra SKAT koster penge. Der svares der kun på hvad der bliver spurgt om. Det at formulere spørgsmålet rigtigt kan være en udfordring. Dertil kommer at SKAT har 3 måneder til at svare.

Skriver du blot til SKAT og stiller spørgsmål er de ikke bundet af det svar som de giver dig. Det er ikke altid det største lys som tager telefonen..

Her tvivler  jeg

Men et ved jeg er  at skat skal normalt skal henvise til en lov... som dokumentation / henvisning på deres svar

Og jeg er sikker på at ved et svar til en person, der har spurgt  skat . vil denne stå stærkere end ved at påvise et svar fra en Amino bruger...

Serie

Tilmeldt 28. Aug 13
Skrevet kl. 01:06

Serie:
lad mig sige det sådan, at jeg nok ikke har set et eneste hastende spørgsmål her på Amino, som ikke kunne vente.

Okay, og hvad så? Du spørger hvorfor der bliver oprettet tråde, når nu man kan få svar direkte fra en myndighed, og vi har svaret på dine spørgsmål. Hvad mere vil du have? :)

Serie:
Giver ingen mening

Serie
Det giver ingen mening - for dig.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:04

Serie:
Det giver ingen mening at spørge blandt amatører  - når proff svar kan findes hos en myndighed

Jeg er som udgangspunkt enig med dig. En del spørger iøvrigt sikkert på et forum fordi at det er det nemmeste (dovne hunde Wink)

MEN, selvom man selvfølgelig bare kan ringe til SKAT, så synes jeg alligevel at der ligger meget værdi i et forum som Amino. For har vi ikke alle prøvet at få et svar fra en "ekspert" og ikke helt være sikker på at vi har forstået det korrekt? Med et forum som Amino kan man spørge andre, som har været i samme situation, og få et svar på alm. dansk. At få svar fra en som har gjort en ting, eks. søgt om CVR nummer, gør det måske nemmere at forstå ift. hvis en medarbejder fra SKAT beskriver det.

Jeg mener dog også at man skal gøre sit eget forarbejde, og ikke bare stole blindt på alt man læser på et forum. Der kommer forkerte svar indimellem, og hvis man ikke selv har forsøgt at sætte sig lidt ind i emnet inden man spørger, er det måske svært at skelne korrekte fra forkerte svar. Jeg vil sige, at jo mere man selv gør for at forstå en problemstilling, jo mere vil man få ud af de svar der kommer på Amino. 

Mvh Carsten 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)