Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det offentlige og andet ved lov

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Jeg vil sige, at jo mere man selv gør for at forstå en problemstilling, jo mere vil man få ud af de svar der kommer på Amino

slet ikke uening - den er both ways - En af måderne man kan forstå en problemstilling kan jo også være Amino - som så kan hjælpe i kommunikation med skat osv

Masser kunne googles direkte - men sådan er det

Her lige Bent Zinmmermann  - rutineret mand fra skat med siden masser af år som registreret revisor og skatterådgiver - og det er typisk nok, at de som VED - også ved, at der er masser af fejl ved rådgivning fra skat - desværre (bent var også aktiv herinde og er meget respekteret af langt de fleste revisorer o.l.)

Personligt har jeg ALTID syntes jeg har fået gode korrekte svar fra skat på mine henvendelser, men jeg ved desværre, at det ikke er tilfældet altid og det er noget som også f.eks Henrik Koudal (også meget erfaren og selv fra skat tidl) flere gange har beskrevet som jeg husker det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Milossss :):
Hehe, hvis man kunne vente op til 7 dage (eller mere) på et svar, havde man nok skrevet til dem direkte. Ellers tyr man nok til forums, som Amino eller Facebook-grupper.

utålmodighed er ikke det samme, som ikke at kunne vente.

Desuden kunne man kigge i gamle Amino emner og indlæg  og se svar og henvisninger i ventetiden.... eller bare kigge i de tidligere svar og emner uden at spørge skat  -  der ligger svaret nok med 99 % sikkerhed allerede -  men igen hvilke svar er så de rigtige, som en  person vil finde på Amino og det kan så den pågældende myndighed give dig vished om.

Serie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Carsten Jacobsen:
MEN, selvom man selvfølgelig bare kan ringe til SKAT, så synes jeg alligevel at der ligger meget værdi i et forum som Amino.

Jeg er slet ikke uenig, men selve anvendelsen virker ikke altid logisk

Mit emne / indlæg går på det mere "simple" = altså der hvor der er konkrete lovgivne regler og forhold m.v. og den type spørgsmål det fylder en del herinde.

I værste fald kan man få 20 forskellige Amino regelsvar  og højst et kan være rigtigt groft tænkt.

Omkring det med svaret fra den såkaldte ekspert, giver jeg dig ret i at enkelte tilfælde, kan  være svære at forstå -  men den typiske Amino spørger har slet ikke være inde over myndighederne.

99% af deres ønskede svar ligger på tidligere emner og svar på Amino - og det gider de så heller ikke søge på..... som er langt hurtigere end at lave eget emne.

Så det handler egentligt ofte mere om kontakt og være på,  end svarenes vigtighed  :) er min konklusion 

Serie

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)