lyder super - kan du lige guide mig til hvordan Jeg oprettede en test leverandør fra kina - valgte færdig varer og den skriver som jeg ser bare moms som 0% (satte pris til 10.000 kr) Herefter kiggede jeg i momsrapport - og her ser jeg kun alm moms af et test køb men ikke noget om import moms som jo burde være 2.500 kr som importmoms under salgsmoms og samme beløb tilføjet alm købsmoms - men jeg ser den ikke under moms og i resultatopgørelse ser jeg heller ikke denne moms (kun en anden moms på 200 kr som er fra et testkøb indlagt som test - køb fra danmark 1000 kr - som korrekt er med som 800 kr omsætning og 200 kr moms - så de 200 kr moms er alt jeg ser, selv om den korrekt har registreret køb på 10.000 kr fra Kina? vh John H |
Hej John
Jeg lavede samme test som dig, og det forholder sig på denne måde i Debitoor:
Når du registrerer din leverandør fra udlandet – f.eks. Kina – så bliver din moms af købet registreret som 0%, da du ikke skal betale moms af dine færdigvarer derfra. Så derfor er de 0% på din registrerede udgift til Kina korrekt.
Når du klikker på rapporter, er det i øjeblikket sådan i Debitoor, at din moms fra denne udgift ikke figurerer – det betyder, at du skal lave disse beregninger manuelt i din indberetning af moms – vi arbejder i øjeblikket på, at denne sidste del kommer på plads, så du heller ikke skal bekymre dig om det.
Denne optimering er klar i nær fremtid.
Mange hilsner
Majbritt
Online kommunikation
Debitoor