Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debitoor Hjælp !

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

MajbrittRJ:
3. Importmoms er også blevet muligt i Debitoor - du skal bare registrere din leverandør fra det land, leverandøren er fra.
lyder super - kan du lige guide mig til hvordan

Jeg oprettede en test leverandør fra kina - valgte færdig varer og den skriver som jeg ser bare moms som 0% (satte pris til 10.000 kr) Herefter kiggede jeg i momsrapport - og her ser jeg kun alm moms af et test køb men ikke noget om import moms som jo burde være 2.500 kr som importmoms under salgsmoms og samme beløb tilføjet alm købsmoms - men jeg ser den ikke under moms og i resultatopgørelse ser jeg heller ikke denne moms (kun en anden moms på 200 kr som er fra et testkøb indlagt som test - køb fra danmark 1000 kr - som korrekt er med som 800 kr omsætning og 200 kr moms - så de 200 kr moms er alt jeg ser, selv om den korrekt har registreret køb på 10.000 kr fra Kina?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 22
Fra  Debitoor Skrevet kl. 10:06

Hej John

Jeg lavede samme test som dig, og det forholder sig på denne måde i Debitoor:

Når du registrerer din leverandør fra udlandet – f.eks. Kina – så bliver din moms af købet registreret som 0%, da du ikke skal betale moms af dine færdigvarer derfra. Så derfor er de 0% på din registrerede udgift til Kina korrekt.

Når du klikker på rapporter, er det i øjeblikket sådan i Debitoor, at din moms fra denne udgift ikke figurerer – det betyder, at du skal lave disse beregninger manuelt i din indberetning af moms – vi arbejder i øjeblikket på, at denne sidste del kommer på plads, så du heller ikke skal bekymre dig om det.

Denne optimering er klar i nær fremtid.

Mange hilsner

Majbritt

Online kommunikation

Debitoor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

MajbrittRJ:

Når du registrerer din leverandør fra udlandet – f.eks. Kina – så bliver din moms af købet registreret som 0%, da du ikke skal betale moms af dine færdigvarer derfra. Så derfor er de 0% på din registrerede udgift til Kina korrekt.

Når du klikker på rapporter, er det i øjeblikket sådan i Debitoor, at din moms fra denne udgift ikke figurerer – det betyder, at du skal lave disse beregninger manuelt i din indberetning af moms – vi arbejder i øjeblikket på, at denne sidste del kommer på plads, så du heller ikke skal bekymre dig om det.

OK så den kan ikke bogføre importmoms - men den kommer til at kunne det. Helt fint 

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Fra  Debitoor Skrevet kl. 13:06

Hej John

Nu kan du tilføje importmoms på din udgift. Enten som en separat udgift eller sammen med den vare, du køber af din udenlandske leverandør. Du finder importmoms-kategorien under "Skatter", når du vælger kategori.

Importmoms figurerer også i den rapport, du får frem, hvis du klikker på "Indberet moms".

Hilsner

Majbritt, Debitoor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

jeg kan ikke se hvordan jeg tilfører impoort moms til en vare (eller til en leverandør) så den kommer automatisk - kan kun se valget normal 25% eller 0? - og hvis jeg laver ny vare - ja så kan jeg jo vælge skatter men varen skal jo ikke under skatter men som varekøb eller lager - så jeg forstår ikke metoden tror jeg

Jeg kan givet godt først lave varen og så bagefter lave momsen i en ny post - hvor jeg så ikke ved om jeg skal skrive samme pris som varen 1000 kr f.eks eller om jeg skal skrive importmomsbeløbet 250 kr - det fremgår ikke og komme i alle fald ikke automatisk i min test

vh John H

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 14
Fra  Debitoor Skrevet kl. 09:56

Hej John

Når du køber varer fra lande uden for EU er det smart at vente med at bogføre importmomsen, da du ikke kender beløbet, før du får det oplyst af SKAT. Det gør du en gang om måneden, hvis du er registret som importør:

https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064543&vId=0

Når du kender importmomsen for måneden, kan du registrere importmomsen, som tidligere beskrevet under "Udgifter".

Hvis du derimod køber varer inden for EU registreres momsen med det samme i Debitoor. Prøv i stedet at lav et eksempel, hvor du køber varer i Tyskland.

Hilsner

Majbritt, Debitoor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17

OK - jeg vil kalde det en halvautomatik så i forhold til hvordan 90% andre programme håndterer det - men fred med det for det fungerer og forstår hvordan I har tænkt - du får dog feks. ikke momsen opgivet ved ydelser uden for EU så der må I nok lave automatiken som ved inden for

vh John H

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Fra  Mælkebøttebarn i blomst Skrevet kl. 12:34

Hej

Jeg synes, det er utrolig svært at finde rundt i Debitoor. Jeg mangler meget de manualer, som andre programmer tilbyder. Men nu har jeg lagt alle mine kvitteringer ind, så det ville være mange mange timers spildt arbejde at skifte. Men jeg skal have Debitoor til at virke, ellers kan jeg jo ikke forsætte.

Derfor søger jeg en Debitoor kyndig, der ville kunne gå ind og tjekke og hjælpe med ex. synkronisering eller sammenfletning af 'Kasse' og 'Bank'.

Jeg ved, at nogle andre tilbyder Revisorhjælp i tilknytning. Men ikke Debitoor.

Nogen ideer?

vh Tina

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)