Hej. Er her en venlig sjæl der har godt styr på debitoor? Har et par spørgsmål omkring det. Jeg roder lidt rundt i debitoor så hvis der er en som er knivskarp på dette ville det være fedt med lidt sparring om det. (PS: Jeg har en personligejet mindre virksomhed uden momsberegning.) 1. Når jeg modtager betalinger flere forskellige steder fra, f.eks. paypal, kontantfaktura, mobilepay. Hvordan bogfører jeg i debitoor for at min "kassebeholdning" passer med det som står på min bankkonto. Her til at starte med har jeg jo købt ting fra egen regning osv og de ting jeg har købt har jeg tastet ind som udgifter. 2. De varer jeg køber til firmaet såsom izettle terminal osv. hvordan bogfører man det i sit regnskab og hvor trækker jeg det fra med hensyn til skat? Mvh. |
debitoor er ikke let at råde om, da man ikke kan se deres kontoplan mig bekendt og jeg mener heller ikke man kan bogføre alm dobbelt som kassekladde men
1 Du har købt ting for egen regning og det skal du bogføre som varekøb mod mellemregning så der er en konto som indeholder hele det beløb som du ialt har skudt ind (findes Indskudt privat som modkonto til køb kan jeg se i Debitoor)
2 De varer du køber skal ind som varekøb = udgift og det trækkes jo fra dine indtægter for at gi det resultat som du opgiver til skat MEN du skal ved årsafslutning tælle hele dit varelager op og regne værdien ud og beløbet skal så lægges til dit resultat - da du jo ikke har en udgift bare ved at købe varer -
Omvendt med ex Izettle som er en udgift at køb og her kan jeg se en konto der hedder Hardware som vel kan bruges - og så kan du vælge at tage som aktiv eller ikke som aktiv som jeg vil forstå - rent gæt - nok er at hvis du tager som aktiv - bliver det ikke straksafskrevet - og som IKKE aktiv - Jeg kan i alle fald se - det så optræder som udgift når jeg kører en test Man skal ha pro abonnement for at kunne se balance f.eks.
Prøv deres support -tror den virker