Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er kommet til at "registrere" en betaling i Dinero på en forkert måde (har registreret at et forkert beløb er betalt)

Er der nogen måde hvorpå jeg kan omgøre det?

/anders

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:06

Du kan annullere betalingen med en modpostering og efterfølgende postere det korrekte beløb. Alternativt kan du postere forskellen, dvs. betale 100 kr. mere, hvis dét var forskellen. Altså gentage posteringen med forskellen. Håber, det hjælper.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 17:33

Hej Jørgen,

Hvordan laver jeg en modpostering?

Der er tale om en konkret faktura, hvor jeg ved en fejl er kommet til at registrere, at en del af beløbet er betalt.

Mener du at skabe en ny faktura og annullere den gamle.

Det er ekstra tricky fordi fakturaen er i SEK.

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40

du kan bruge kassekladde - - ikke noget med annulere en faktura men i kassekladde bogføre det forkerte beløb som vil registrering af del betalingen er gået ind som delbetaling kredit på debitorer tilgodehavende og debet bank. Nu skal du bare ha samme beløb debit debitorer og kredit bank

Jeg ved ikke om du evt på fakturaen hvor du registrerede delbataling faktisk bare kan registrere en ny betaling - nu med beløbet i minus - det kan dinero support sikkert svare på

Jeg ved slet ikke hvordan Dinero rent faktisk kan operere med SEK - faktura og slet ikke hvordan det skulle kunne gå med betaling registreret når den kommer i DKK i banken - men det er jo ikke dit problem som jeg forstår dig - Kan Dinero overhovedet håndtere flere valutaer rent bogføringsmæssigt?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Skrevet kl. 17:56

Hej John og Jørgen,

Ups, jeg har lige fundet ud af at jeg godt kan slette betalinger. Det hjalp!

Dinero kan sagtens håndtere betalinger i SEK - de henter automatisk valutakurserne fra nettet (sikkert nationalbanken).

Idet banken, når betalingen løber ind - ofte en måned efter fakturaen er udsendt - anvender en anden valutakurs (tillagt 0,3 procentpoint i Danske Bank som gebyr) er man nødt til at ændre valutakursen idet man opretter selve indbetalingen på ens konto.

Det var i den proces, at det var gået helt galt for mig.

Jeg ved ikke om Dinero efterfølgende går ind og justerer momsen efter valutakursen på betalingstidspunktet, eller om momsen beregnes i det øjeblik, at fakturaen udskrives i det pågældende lands valuta.

Det har de formentligt helt styr på. 

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19

lyder jo super Anders - og godt med orientering. Om momsen kursjusteres er nok ikke helt afgørende her heller

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)