Hej Amino'er Jeg driver en lille restaurant sammen med min bror og overvejer kraftigt at skifte til Dinero, da det formodentlig vil give mere overblik over økonomien i hverdagen. Vi bruger i dag en revisor som også bogfører for os. Som jeg ser det vil vi kunne spare lidt på omkostningerne og samtidig få bedre overblik. Er der noget jeg/vi skal være opmærksomme på. Er der et sted jeg kan finde mere info inden for denne branche? Når jeg søger dinero til restaurant, komme der mange indlæg om bogføring af udgifter til restaurations besøg, men kan ikke finde noget disideret om branchen. Mundeling |
Jeg ville nok la jeres revisor tage et kig på kontoplanen i Dinero. Jeg kan ikke lige se noget til hinder for at en restaurant kører Dinero. Jeg forestiller mig I kører oms via kasseapparat godkendt af skat - og den omsætning kan så lægges ind med kassen som bilag en gang om dagen - men I kan naturligvis også køre direkte mod de enkelte kunder
Ved at la jeres revisor gennemgå og evt tilrette kontoplanen, får I større sikkerhed for, at I ikke mangler enkelt konto (hvad ved jeg for afgifter osv)
Han skal også tage stilling til om I har behov for større lagerstyring (vin lager måske?) men mon I kører det via regnskabet idag - næppe?
I så fald kan en god revisor sagtens forstå Dinero godt nok til at tilpasse konto planen HVIS det overhovedet er nødvendigt. Det vil være NU det skal gøres, så I ikke efter at ha bogført en masse hos revisor for 2015 skal flytte alt over - så årsskiftet er tiden
vh John Hannover