Ja det har jeg egentligt også undret mig over. Hvis ens bilag ligger i skyen hos en regnskabsudbyder, hvordan forholder man sig så hvis man ikke længere er kunde hos denne udbyder mere? Man er jo forpligtet til at gemme alt regnskab / bilag i 5 år.....
Så kan du vælge at hente dine bilag ned. I dag vil det være lidt omstændigt, men vi kommer snart med en feature hvor du kan hente det hele på en gang. Og så kommer der også en løsning, hvor du kan betale for at få os til at opbevare det.
De bedste hilsner
Ja det har jeg egentligt også undret mig over. Hvis ens bilag ligger i skyen hos en regnskabsudbyder, hvordan forholder man sig så hvis man ikke længere er kunde hos denne udbyder mere? Man er jo forpligtet til at gemme alt regnskab / bilag i 5 år.....
Så kan du vælge at hente dine bilag ned. I dag vil det være lidt omstændigt, men vi kommer snart med en feature hvor du kan hente det hele på en gang. Og så kommer der også en løsning, hvor du kan betale for at få os til at opbevare det.
De bedste hilsner
Martin
Det var bl.a. lige der jeg ville hen :). P.t. kan jeg ikke uden videre trække alle bilag ud af systemet og sige farvel (hvis jeg af uransagelige grunde dog ville det ;) )
Herudover kan der opstå andre problemstillinger idet ansvaret for bilagsopbevaringen aldrig flyttes væk fra ledelsen.
Den leverandør der står for opbevaring kan også selv blive hindret i fortsat opbevaring, og kan sågar blive lukket via f.eks. konkurs. Der er ingen forhåndsgaranti givet på at der er midler i et evt bo til at kunderne kan få adgang til deres materiel.
Det er positivt at i er i en proces med hensyn til at gøre det lettere at trække bilagene samlet ud af jeres system.
Et forslag kunne være at kunden via 1 tryk kunne få genereret en elektronisk fil indeholdende alle data, herunder bilag, transaktioner, kontoudtog etc for en given periode. Herved kunne jeres kunde på en meget enkelt måde kunne tage sikkerhedskopi af hele bogføringen inkl bilag etc til arkiv.
Et forslag kunne være at kunden via 1 tryk kunne få genereret en elektronisk fil indeholdende alle data, herunder bilag, transaktioner, kontoudtog etc for en given periode. Herved kunne jeres kunde på en meget enkelt måde kunne tage sikkerhedskopi af hele bogføringen inkl bilag etc til arkiv.
Det er lige det der kommer og så en let backup funktion til Dropbox. Jeg er enig i, at hvis man går med livrem og seler, så skal man beholde bilagene. Jeg gør det ikke selv, men nu er jeg heller ikke alle mennesker :-)
Livrem og seler synes jeg nu ikke det er. Du og jeg kan ikke svare eller konkludere på vegne af alle leverandører på markedet for online opbevaring, men det skulle ikke undre mig om man i denne branche også kunne finde et par brådne skår, lige som i de fleste andre :)
Jeg vil nødig være den der sidder overfor en emsig medarbejder hos SKAT og forklare at jeg ikke har kopi af mine bilag, som har ligget i skyen hos en nu lukket leverandør.
F.eks. 1 årlig backup af bilagene er næppe at gå med livrem og seler, og åbenbart også et produkt som det er en ide med siden i selv har valgt at udvikle dette :)
Jeg synes ikke altid at et ja, eller nej er et fyldestgørende svar. Derfor valgte jeg at kommentere denne tråd :)
PERFEKT
Og så må man da håbe andre udbydere gør noget lignende :)
Livrem og seler synes jeg nu ikke det er. Du og jeg kan ikke svare eller konkludere på vegne af alle leverandører på markedet for online opbevaring, men det skulle ikke undre mig om man i denne branche også kunne finde et par brådne skår, lige som i de fleste andre :)
Jeg vil nødig være den der sidder overfor en emsig medarbejder hos SKAT og forklare at jeg ikke har kopi af mine bilag, som har ligget i skyen hos en nu lukket leverandør.
F.eks. 1 årlig backup af bilagene er næppe at gå med livrem og seler, og åbenbart også et produkt som det er en ide med siden i selv har valgt at udvikle dette :)
Jeg synes ikke altid at et ja, eller nej er et fyldestgørende svar. Derfor valgte jeg at kommentere denne tråd :)
Vi er ikke uenige, jeg forstod bare din kommentar som, at det ikke var en godkendt måde at gøre det på.
det har i alle fald været kravet til regnskab tidl så hvis ikke ændret så skal det opbevares i danmark = dansk server - men jeg ved der er et par folk herinde der har helt check på det (ex tonny skov pedersen)
OM der så er problem med at ha det i dropbox tror jeg vel knapt da man jo der har det samme på sin egen computer som vel er i Danmark?
Problemet kan være hvis regnskabsprogrammer online f.eks. ligger på en server i USA så hele regnskabet ligger der - hvor der så i alle fald er en del hensyn der skal tilrettes
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER