Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

•Bilag i skyen er godkendt af Skat, så du kan smide originalbilag ud, og spare reolplads

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Ja det har jeg egentligt også undret mig over. Hvis ens bilag ligger i skyen hos en regnskabsudbyder, hvordan forholder man sig så hvis man ikke længere er kunde hos denne udbyder mere? Man er jo forpligtet til at gemme alt regnskab / bilag i 5 år..... 

Så kan du vælge at hente dine bilag ned.
I dag vil det være lidt omstændigt, men vi kommer snart med en feature hvor du kan hente det hele på en gang.
Og så kommer der også en løsning, hvor du kan betale for at få os til at opbevare det.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:18

Martin Thorborg:

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Ja det har jeg egentligt også undret mig over. Hvis ens bilag ligger i skyen hos en regnskabsudbyder, hvordan forholder man sig så hvis man ikke længere er kunde hos denne udbyder mere? Man er jo forpligtet til at gemme alt regnskab / bilag i 5 år..... 

I dag vil det være lidt omstændigt, men vi kommer snart med en feature hvor du kan hente det hele på en gang.
Og så kommer der også en løsning, hvor du kan betale for at få os til at opbevare det.

De bedste hilsner

Martin

Det var bl.a. lige der jeg ville hen :). P.t. kan jeg ikke uden videre trække alle bilag ud af systemet og sige farvel (hvis jeg af uransagelige grunde dog ville det ;) )

Herudover kan der opstå andre problemstillinger idet ansvaret for bilagsopbevaringen aldrig flyttes væk fra ledelsen.

Den leverandør der står for opbevaring kan også selv blive hindret i fortsat opbevaring, og kan sågar blive lukket via f.eks. konkurs. Der er ingen forhåndsgaranti givet på at der er midler i et evt bo til at kunderne kan få adgang til deres materiel.

Det er positivt at i er i en proces med hensyn til at gøre det lettere at trække bilagene samlet ud af jeres system.

Et forslag kunne være at kunden via 1 tryk kunne få genereret en elektronisk fil indeholdende alle data, herunder bilag, transaktioner, kontoudtog etc for en given periode. Herved kunne jeres kunde på en meget enkelt måde kunne tage sikkerhedskopi af hele bogføringen inkl bilag etc til arkiv.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:24

arguins:
Et forslag kunne være at kunden via 1 tryk kunne få genereret en elektronisk fil indeholdende alle data, herunder bilag, transaktioner, kontoudtog etc for en given periode. Herved kunne jeres kunde på en meget enkelt måde kunne tage sikkerhedskopi af hele bogføringen inkl bilag etc til arkiv.

Det er lige det der kommer og så en let backup funktion til Dropbox.
Jeg er enig i, at hvis man går med livrem og seler, så skal man beholde bilagene.
Jeg gør det ikke selv, men nu er jeg heller ikke alle mennesker :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:39

Livrem og seler synes jeg nu ikke det er. Du og jeg kan ikke svare eller konkludere på vegne af alle leverandører på markedet for online opbevaring, men det skulle ikke undre mig om man i denne branche også kunne finde et par brådne skår, lige som i de fleste andre :)

Jeg vil nødig være den der sidder overfor en emsig medarbejder hos SKAT og forklare at jeg ikke har kopi af mine bilag, som har ligget i skyen hos en nu lukket leverandør.

F.eks. 1 årlig backup af bilagene er næppe at gå med livrem og seler, og åbenbart også et produkt som det er en ide med siden i selv har valgt at udvikle dette :)

Jeg synes ikke altid at et ja, eller nej er et fyldestgørende svar. Derfor valgte jeg at kommentere denne tråd :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:40

Martin Thorborg:

PERFEKT

Og så må man da håbe andre udbydere gør noget lignende :)

Hilsen morten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:56

arguins:

Livrem og seler synes jeg nu ikke det er. Du og jeg kan ikke svare eller konkludere på vegne af alle leverandører på markedet for online opbevaring, men det skulle ikke undre mig om man i denne branche også kunne finde et par brådne skår, lige som i de fleste andre :)

Jeg vil nødig være den der sidder overfor en emsig medarbejder hos SKAT og forklare at jeg ikke har kopi af mine bilag, som har ligget i skyen hos en nu lukket leverandør.

F.eks. 1 årlig backup af bilagene er næppe at gå med livrem og seler, og åbenbart også et produkt som det er en ide med siden i selv har valgt at udvikle dette :)

Jeg synes ikke altid at et ja, eller nej er et fyldestgørende svar. Derfor valgte jeg at kommentere denne tråd :)

Vi er ikke uenige, jeg forstod bare din kommentar som, at det ikke var en godkendt måde at gøre det på.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:00

OK, men det kan den være! :)

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:57

Skal det være en dansk server som John skriver? Hvor står det henne? Det ville jo i hvert fald udelukke dropbox.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:37

Andreas peter Høgfeldt Andersen:

Skal det være en dansk server som John skriver? Hvor står det henne? Det ville jo i hvert fald udelukke dropbox.

Ja og nej. Det er dit ansvar du stadig har adgang til data, når den er uden for landet. 

Se paragraf 12. https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=27298#K5

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39

det har i alle fald været kravet til regnskab tidl så hvis ikke ændret så skal det opbevares i danmark = dansk server - men jeg ved der er et par folk herinde der har helt check på det (ex tonny skov pedersen)

Jeg mener dette er nyeste version af bogføringsloven kapitel 5 https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=27298#K5   hvor pt 2 og 3 skal opfyldes samtidigt

lidt om det her http://enklereregler.dk/regnskab_mv/706539/19   og lidt nede her under bogføring http://europa.eu/youreurope/business/start-grow/annual-accounts/index_da.htm#denmark_da_keeping-accounts 

OM der så er problem med at ha det i dropbox tror jeg vel knapt da man jo der har det samme på sin egen computer som vel er i Danmark?

Problemet kan være hvis regnskabsprogrammer online f.eks. ligger på en server i USA så hele regnskabet ligger der - hvor der så i alle fald er en del hensyn der skal tilrettes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)