Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

•Bilag i skyen er godkendt af Skat, så du kan smide originalbilag ud, og spare reolplads

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Se overskriften. Sådan skriver Dinero. Er det fordi bilagene bliver scannet ind i regnskabet. Jeg bruger SummaSummarum og har alle bilagene i mapper. Kan jeg undvære dem, når jeg bogfører alt elektronisk i Summasummarum ( nej tror jeg).

Godt nytår

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:11

Du skal ALTID have bilagene.

Hvis du med "har alle bilagene i mapper" mener at du har dem i papirformat i mapper, så skal du gemme disse, idet jeg ikke udleder af din beskrivelse at den elektroniske bogføring involverer en skannet udgave af dine bilag.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 14:41

Næ, men man kan vel scanne alle papirerne ind og have dem liggende i en elektronisk mappe? Er det ikke det Skat har godkendt?

Følgende fremgår også af Bogføringsloven §5:

§ 5. Ved bilag forstås enhver nødvendig dokumentation for transaktioner, der registreres i bogføringen, uanset dokumentationen er på elektronisk medie, mikrofilm, papir eller andet medie.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:41

Andreas peter Høgfeldt Andersen:
Er det ikke det Skat har godkendt?

Jo :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:46

Alene at opbevare bilagene elektronisk hos Dinero er ikke nødvendighvis tilstrækkeligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49

zigge:
Sådan skriver Dinero. Er det fordi bilagene bliver scannet ind i regnskabet. Jeg bruger SummaSummarum og har alle bilagene i mapper. Kan jeg undvære dem, når jeg bogfører alt elektronisk i Summasummarum ( nej tror jeg).
det kan du sagtens. Jeg ved ikke hvad skat her har godkendt - mangler link synes jeg -men reglen som jeg kender den er, at bilag sagtens kan opbevares i "skyen" den skal blot være dansk den sky- server. Om det er den regel der ændres aner jeg ikke  men du må gerne ha alle bilag rent elektronisk.

Du ansvarer for, at de til en hver tid er tilgængelige (og tidl i alle fald at det var på dansk server) men der er intet krav om fysiske mapper,

JEG har fysiske mapper faktisk (og bruger skyen) og det skyldes, at jeg synes det er besværligt at nummere bilagene i skyen så de er lige så hurtigt og nemme at finde frem, som når jeg har dem i mapper + mere besværlige at skrive evt forklaringer på i hånden (kunne være lidt om hvad der faktisk er købt - eller - betales i banken 5/5 og så ligger de i et plastomslag og venter i dato orden - så de først ryger i mappen år de er bogført som betalt i banken).

Jeg lægger dem dog automatisk også i dropbox - uden at gi dem nummer eller noget - så der må jeg evt lede via dato - men jeg har endnu til gode, ikke at rive mappen frem og finde bilaget på no-time 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:51

arguins:

Alene at opbevare bilagene elektronisk hos Dinero er ikke nødvendighvis tilstrækkeligt.

Jo det er det :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:00

Nåh!!

hvad så i tilfælde af tvister, afbrudt samarbejde etc?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:05

arguins:

Nåh!!

Ja det har jeg egentligt også undret mig over. Hvis ens bilag ligger i skyen hos en regnskabsudbyder, hvordan forholder man sig så hvis man ikke længere er kunde hos denne udbyder mere? Man er jo forpligtet til at gemme alt regnskab / bilag i 5 år..... 

Hilsen Morten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:06

arguins:

Nåh!!

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen?

De bedste hilsner

Martin

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)