Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslutte regnskab nu, eller vente til der ikke kommer flere julegaver retur ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker om det er bedst at vente med at afslutte sit regnskab for 2014, indtil sandsynligheden for at der kommer flere julegaver retur fra kunder er næsten nul ? Eller kan man godt lave en kreditnota på en faktura fra 2014, her i 2015, hvis man har afsluttet regnskabet for 2014 ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46706
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14

det bør et regnskabsprogram bestemt håndtere - kreditnota bør dateres på datoen for kreditering i alle fald normalt - men du bruger jo dinero så hør deres support -  Det er meget forskelligt hvordan regnskabsprogrammer håndterer årsskifte - i nogle kan man køre to år samtidigt uden at afslutte - i de fleste skal gamle år afsluttes for at man kan få primobalance over i nye år - I nogen kan man let overføre efterpostering i andre kan det være mere tricky

Dinero har sikkert en guide - og eftersom det jo ikke virker til, at du i anden tråd, kan bogføre en 2014 faktura som betalt i dit 2015 regnskab (hvor den skal ind i banken) uden at ha afsluttet 2014 så skal du jo den vej

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:20

Tak John.

Mht den anden tråd(problem), så er det løst. Man kan ikke benytte kassekladden hen over årsskiftet i den situation. Der skal man åbenbart ind på den pågældende faktura og registrere den som betalt. Jeg arbejder kun i kassekladden, så derfor løb jeg ind i det problem.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46706
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22

KS71:
Mht den anden tråd(problem), så er det løst. Man kan ikke benytte kassekladden hen over årsskiftet i den situation. Der skal man åbenbart ind på den pågældende faktura og registrere den som betalt. Jeg arbejder kun i kassekladden, så derfor løb jeg ind i det problem.
ja så det tak - hvert regnskabs program sine features omkring årsafslutning jo Big Smile  efter at ha afsluttet gamle år kan du sikkert gøre som du plejede vil jeg tro

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)