Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Solgt i 2014, betalt i 2015 - Problem!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en faktura i 2014 og pga helligdagene er pengene først her i 2015 gået ind på min konto. Jeg vil nu registrere denne faktura som betalt i 2015, men får beskeden "Bilaget skal ligge indenfor det aktive regnskabsår". Jeg kan jo vælge at registrere den som betalt i 2014, men så passer det jo ikke datomæssigt, men mit kontoudtog. Hvad gør jeg her ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:29

Du skal oprette et nyt regnskabsår, hvor du bogfører betaling.

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:32

2015 er oprettet og taget i brug, og virker fint. Bare ikke med ordre der er lavet i 2014, men først betalt i 2015.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42

så må du har fat i support@dinero.dk for selvfølgeligt skal det virke med at fakturaer betales i et andet år end oprettelsen - beløbet skal jo ved oprettelse af af det nye år OG afslutning af det gamle - gerne findes i status som tilgodehavende

Mit gæt er at du i det gamle 2014 ikke har trykket afslut regnskabsår men bare oprettet nyt 2015?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:49

Cookie - John Hannover:
Mit gæt er at du i det gamle 2014 ikke har trykket afslut regnskabsår men bare oprettet nyt 2015?

Ja, det er rigtig John. Jeg har endnu ikke afsluttet 2014 regnskabet. Jeg ville lige vente et par dage, for at se om den kom renter ind på min konto for 2014. Det er ikke sket endnu. Og kigger jeg efter, ser det ud til at jeg får 0% i rente på min erhvervskonto. Så jeg skal nok bare afslutte 2014. Men det kan jeg så godt gøre, og så bagefter registrere den pågældende faktura som betalt i 2015 ?

- Kim -

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58

ja sådan bør det fungere normalt - men har ikke testet - sådan er det i alle andre programmer, så mon ikke :)

Det der kan være forskelligt er, at visse programmer tillade man afslutter 2014 - så ult balance 2014 kommer over som primo balance 2015 og samtidigt tillader at man efterposterer i det gamle år - og kan overføre disse automatisk til det nye år - og visse tillader at man ikke lukker det gamle men poster i to år samtidigt - men så kan man heller ikke i alle programmer registrere fakturaer

Jeg holder meget af de programmer der både tillader bogføring i gamle og nye år samtidigt i en periode - og hvor man også kan vælge at overføre alle efterposteringer med et enkelt tryk - men jeg ved ikke om Dinero har noget der ligner det. Ellers er det at afsluttet og så køre videre i 2015 - men der må givet være en efterposteringsmulighed - da revisor ofte vil ha ting at tilføje

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 43
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:50

KS71:

Cookie - John Hannover:

Ja, det er rigtig John. Jeg har endnu ikke afsluttet 2014 regnskabet. Jeg ville lige vente et par dage, for at se om den kom renter ind på min konto for 2014. Det er ikke sket endnu. Og kigger jeg efter, ser det ud til at jeg får 0% i rente på min erhvervskonto. Så jeg skal nok bare afslutte 2014. Men det kan jeg så godt gøre, og så bagefter registrere den pågældende faktura som betalt i 2015 ?

- Kim -

Hej Kim

Hvis ikke det er gået i orden endnu, kan du som John skriver, skrive til support@dinero.dk. Så kigger vi på det. 

De bedste hilsner 

Jacqueline 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:16

Jeg skrev til support i går aftes, så jeg håber der kommer svar en af dagene :)

- Kim -

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:31

Problemet er løst delvist. Man kan ikke benytte kassekladden hen over årsskiftet, når en faktura skal registreres som betalt. Der skal man ind på den pågældende faktura og registrere den som betalt. Jeg foretrækker bare at arbejde i kassekladden, hvilket jeg ellers altid gør.

- Kim -

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)