1 . Jeg har gjort år 2014 op nu i Dinero, og er sikker på alt er indtastet rigtigt. På forsiden af Dinero er der oplyst indtægter og udgifter, som sammen giver et resultat. Dette resultat, er det, det som skal oplyses til SKAT som mit overskud ?
2. Jeg er startet op i midten af 2014 og har på min forskudsopgørelses, sat 2014 til 0 kr. Jeg vil nu gerne indberette mit overskud til SKAT, så de kan få hvad jeg skylder dem. Men hvor gør jeg det ? Kigger jeg skat.dk igennem, kan jeg ikke umiddelbart se nogle steder, hvor jeg for 2014 kan få lov til at indberette mit overskud.
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
Du skal udfylde udvidet selvangivelse som du skal be skat om hvis du ikke allerede har den sådan - og får så en lille dag til dag rente når du først indbetaler efter året er slut
Du skal være sikker på, at der ikke er ting der skal skattereguleres fra drift til skat (f.eks. gaver, repræsentation - og andet) men ellers er det forholdvis ligetil
Det som undre mig, er når jeg logger ind på min personlige side på skat.dk, så kan jeg kun finde forskudsopgørelser og årsopgørelser, ikke selvangivelser. Jeg må nok ringe til skat og få dem til at guide mig.
- Kim -
www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer
der er ikke en selvangivelse så tidligt på året. Der er kun forskud - og så årsopgørelser fra tidl. år - den nye årsopgørelse - som du kan rette i (selvangivelse kan du så betegne den årsopgørelse du retter i - eller udvidet selvangivelse) mener jeg ligger klar i marts - den vil jo indeholde alle de andre tal som skat får indberettet - værdipapirer - hus - løn fra ansættelser - befordring - honorar osv - så den er slet ikke til rådighed endnu
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER