Er det egentlig ikke også noget nyt, at man bliver skattepligtig til et andet land end sit eget? Lad os håbe, at det er flinke folk på restancekontorerne i Grækenland og Spanien, hvis man skylder dem en 20'er og ikke lige har pengene her og nu.
Uden at vide det, er mit gæt, at der er en ordning hvor skat i ens eget land - hvis det er onestopsystemet man bruger - står for indkrævning og videresendelse, så mit GÆT er at det skat skat DK man skal slås med.
Ellers er det jo nyt i den forstand at det nu kan være små beløb, ellers er det jo kendt fra hvis man overskred den lokale momsgrænse også for varer.
Jeg har ikke lige haft kræfter til at lede efter hvordan opkrævning hænger sammen - det er sikkert kompliceret men nok løst somehow, for som du er inde på, giver det nok ikke en frirejse til Athen for at redegøre for manglende 20 kr i moms
(teoretisk kan et land måske spærre en IP - nej jeg aner det ikke)
Der er som tidl. i tråden vist (eller var det i en helt tilsvarende), regnskabsprogrammer som kan håndtere og har en konto til hver enkelt EU lands momssats - husker bare ikke lige hvem det var - og uden en API som små ydelsessælgere vel ikke har råd til, så hjælper det jo ikke voldsomt - de må enten bruge Taxamo som jeg heller ikke har sat mig ind i (har ikke selv ydelsessalg) eller - en excel og bare føre samlet i slut af hver momsperiode, på ny momskonto for ydelsessalg
venligst John H