Jeg fandt en interessant service fraDomoDomain http://www.domodomain.com, som tilbyder at identificere hvilke virksomheder som besøger ens web site. Samtidigt kan man se en video af deres færden.
Det lyder som en udmærket idé, da man kan lære noget af disse videoer og selvfølgelig se hvilken type virksomheder man bejler til.
Dog er deres pris for analyse af ens AdWords besøgende 15% af omkostningen, hvilket virker lidt pebret. Kender i andre steder som tilbyder denne service, eller er det helt nyt?
Forstår ikke helt hvad det er domodomain gør? Viser den dig præcis hvilken virksomhed, som har været inde og kigge og hvad de har kigget på? Fordi så er det selvfølgelig mere avanceret end googleanalytics, som ellers er et rigtig godt "program"...
Går ud fra at de identificerer de besøgendes IP numre, og linker dem op til en virksomhedsdatabase. Man får jo kun viksomhedsnavn - ikke navnet på den person der har været inde (ville ellers være et rimeligt godt produkt!).
Jeg ser nu mere videofunktionen, som det mest interessante. VI kører NTRs Live Support, hvor man også kan co-surfe og følge med i hvad kunden laver. Men det er så kun når kunden er live på sitet.
Den kører dog kun med en liste, der viser hver enkelt besøgende, hvornår de har været på hver enkelt side og hvor længe de har været der. Jeg kan altså følge den enkeltes færden rundt på hjemmesiden.
I sin tid overvejede jeg at videreudvikle løsningen til en visning af de enkelte sider og det kan da godt tænkes at det kommer en dag, men jeg finder faktisk listen ganske informativ i sig selv.
Hvis du vil høre nærmere eller se screendumps er du velkommmen til at kontakte mig.
Giver ikke en dyt for det. For det første er det almindeligt tilgængeligt med GeoIPOrg. For det andet er der flere kontorbygning/miljøer, der har en delt eks. 100MBit bredbåndsforbindelse. Hvor de så selv internt står for at logge traffik.
Et godt almindeligt analyse program/service som eks. AWStats virker ganske fint. Og med GeoIPOrg er man godt kørende.
Det er et live support system, hvor en besøgende kan chatte direkte med en supporter på sitet. Vi har kørt med det et par år, og besøgende sætter virkelig pris på et hurtigt svar, og vi kan også mærke at vi får lukket salg. Man kan se hvor mange besøgende der er online, hvor på sitet de er henne og i hvor lang tid. samtidigt kan man co-surfe så man kan se hvad den besøgende foretager sig. Godt at vide hvis kunden kontakter en ang et problem på sitet, og samtidigt også lærerigt mht den besøgendes adfærd. Du kan se mere hos www.ntrsupport.com.
Anyway, er der nogen der kender et produkt hvor man kan se videoer af ens besøgendes vandring rundt på ens site? Vi kan se dem live idag, men en video vil være perfekt.