Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor indberetter man moms og skat online ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

jeg har lige momsregistereret mig via webreg.dk da jeg skal arbejde for et andet firma. ved ik så meget om det at være selvstændig men hvor online og hvornår skal jeg indberette moms og skat?

kan jeg trække fx DSB månedskort fra da det er en udgift ofr at arbejde (selvom der ikke er de 24 km)

Kan jeg trække en fladskærm fra jeg har købt 15 dage INDEN jeg momsregistrerede mig i forbindelse med jeg vil bruge den som computerskærm ( i mit private hjem til firma) ?

kan jeg trække mit internet og telefon fra ? Hvis ja skal det så overføres til virksomhedens navn eller kan det køre videre i mit private navn??

tak for hjælpen

Jannik

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:16

Det nemmeste er at indberette moms vis skat.dk tast selv service..

(Du tilmelder dig også på skat.dk)

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 00:55

Moms kan du klare via tast-selv erhverv (det står alt sammen i den vejledning du får/ar fået). http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=199611&vId=0

Skat har intet med virksomhed at gøre. Det er dit 'privat-anliggende'. Du skal naturligvis også opgive virksomhedsindkomst på selvangivelse. En god idé var at ændre forskudsregistrering så snart du VED der kommer indtægter. Det gør du fx på http://tastselv.skat.dk/ - måske får du så tilsendt nogle girokort til skatteindbetaling.

Hvis du driver virksomhed fra eet sted og skal bruge månedskort derfra til et andet sted, så er udgiften nødvendig for at opnå eller vedligeholde din indkomst og derfor fradragsberettiget. Men månedskort lyder mere som transport mellem hjem og arbejde, og det er ikke fradragsberettiget.

Hvis fladskærm er nødvendig for at opnå eller vedligeholde din indkomst så kan du trække hele udgiften inkl. moms fra i dit driftregnskab (dit skattepligtige overskud bliver så mindre). Bruger du den ogå privat en vis %del af tiden, så kan du dog ikke trække denne %del fra. Momsen kan ikke fratrækkes som købsmoms.

Internet og telefon følger samme hoved-regler. Der er vejledende satser for fastsættelse af privatforbrug.

Husk: Ret fokus mod at drive forretning - ikke at få fradrag. Skattebesparelsen ved store fradrag dækker over endnu større udgifter som du kunne have undgået ved ikke at drive virksomhed. Så se at få tjent nogle penge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:13

Hej Jannik

De aminoer indslag ovenstående er rigtige og flot formuleret. f.eks. fokus indtjening og ikke på fradraget.

M.h.t. DSB - kortet, er det som også antydes ikke fradragsberettiget. Hvis du køber enkeltestående billetter til en destination vedr. indtjeningsrelevante formål, er DSB billetten fradragsberettiget. Dog er rejseomkostninger uden moms.

Fladskærmen kan du fratrække fuldt og aldeles, hvis bare du bruger den til firmaformål. Skattefar kommer ikke og checker om du tilfældigvis sidder og skriver et privat brev på computeren. 100% fradrag på denne samt momsfradrag.

Telefon og Internet udgifterføre du i dit regnskab med fuldt momsdrag. 250 pr. mdr. trækker du fra, som er privat andel af internet/telelfon udgifter - giver 3000 kr. pr. incl. moms og 2400 excl. moms.

Eks. udgifter for 10.000 pr. år incl. moms

Privat andel:
Driften: 2.400
Moms: 600 

Driftsudgifter vil så være:
8.000 - 2.400 = 5.600 kr. pr. år

Moms som kommer retur:
2.000 - 600 = 1.400 kr. pr. år

Håber du blev klogere

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 08:57

Claus Jensen:

Telefon og Internet udgifterføre du i dit regnskab med fuldt momsdrag. 250 pr. mdr. trækker du fra, som er privat andel af internet/telelfon udgifter - giver 3000 kr. pr. incl. moms og 2400 excl. moms.

Ja, det er skægt så vedholdende denne misforståelse er. Jeg havde også en dialog med en af mine bekendte, Charlotte, da hun var de konservatives skatteordfører, om at lave reglerne om til dette, når nu alle - inkl revisorer - opførte sig som om reglerne var sådan. Svaret på borgen er: Der er skattestop, og derfor kan man ikke ændre reglerne.

Det med de 3.000 gælder for ansatte. Selvstændige skal anvende andre regler. Jeg kan ikke lige finde gældende regler, men de afviger ikke meget fra 2003-reglerne https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=15659

Ja, det er vanskeligere regler, ofte ikke så gunstige for dig, så du kan jo (det gør mange) fortsætte med at anvende de forkerte som Claus Jensen beskriver

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Hej!

Det  er  nemlig korrekt som du skriver Henrik Krebs. Der er  tale om en misforståelse med  de  3000 kr.

Noget andet er, at SKAT oftest accepterer fremgangsmåden i praksis.

/Peter 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)