Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot konkurrent er nu igang - Kig her

Side 11 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig. Anmeldelser og peer-reviews bliver helt afgørende i fremtiden for netbutikker. Trust-pilot er ikke troværdige. Simpelthen fordi det er konstrueret på en måde, så det er muligt at lave falske anmeldelser. Både positive og negative. Det site der "knækker" dette problem har løst en af de store udfordringer for netbutikker i de kommende år. 

Men det er ikke nogen nem sag. To mennesker oplever ikke den samme situation ens. Så den samme situation kan give udslag i både en god og en dårlig anmeldelse. Hvordan ved jeg som læser af de to anmeldelser, hvem af de to personer der ligger tættest på mine værdier? Der er masser af andre problemer når man anvender en subjektiv score.  

Et alternativ til Trustpilot vil være velkommen, men det skal være med et bedre og mere troværdig koncept. 

Fra Skibby
Tilmeldt 5. Mar 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Dreamshop Dream-Shop Skrevet kl. 16:12 | Låst
Jeg vil da ønske jer hel og lykke med projektet.
Må også indrømme at siden ligner meget TP, men når forbrugerne kommer der ind og det skal de nok, er der meget de kan genkende, også vil de have nemmere ved at rate de forskellige butikker.
Jeg har et lille forslag til jer, og det er når en forbruger vil tildele en butik en eller to stjerner, så skal de krydse et felt af at de har haft kontaktet butikken, vedrørende problemet til at de giver denne dårlige rating af butikken, ellers vil bedømmelsen blive fjernet efter x antal dage.
Jeg har også som mange andre oplevet at få en negativ anmeldelse på TP, og kan intet gøre ud over at beklage og love guld og grønne skove over den fejl der er sket.
Hver gang jeg på TP kommer op på 9,6 i rating, så kommer der en dårlig rating, og sådan har det kørt i de sidste 2 år, det kan kun være bestillings arbejde.
Så når min aftale udløber med TP til næste år, vil jeg se om i har fået styr på det. Mvh
Kim
Tilmeldt 9. Dec 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 16:28 | Låst

Daniel,

Godt indput, det tager vi til os.

Kim,

Det er rigtig godt feeedback, det vil vi lige tage til overvejelse. 

Du skal være velkommen til at hive fat i os, når tiden er inde, så kan vi få os en snak.

Mvh

Mark

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:16 | Låst

Spændende tiltag og initiativ.

Der er brug for sobre og uafhængige "smagsdommere" som kan forvalte fairness, estetik, troværdighed og tillid m.m.

Følger spændt udviklingen

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:55 | Låst
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

For det første synes jeg det er godt, at TP får en konkurrent. Ikke mindst efter de mange sager om at man kan købe sig til positive anmeldelser.

Om det er en fordel eller ulempe at lægge sig meget op til en konkurrent må jo være en smagssag, men en viis mand sagde engang: Den der går i andres fodspor, kommer aldrig foran.

mvh
Michael

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 199
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 08:52 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FEDT! med en konkurrent til Trustpilot.

Men start med at gør jer selv en KÆMPE! tjeneste og få lavet det design om asap.

I kan være 100% sikker på at der kommer et brev fra Trustpilots advokater ang. jeres design.

Så om ikke andet så hav et plan B design klar så i ikke bliver nød til at lukke siden ned mens i forklare Trustpilots advokater det samme som der er blevet forklaret her i tråde "at det ligger tæt op af men er byget fra bunden" Den kamp er tabt på forhånd desværre.....

Jeg vil med stor interesse følge jeres udvikling og ønske jer alt held og lykke med projektet ;-)

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 09:11 | Låst

For det første, held og lykke med projektet. Dernæst har jeg et spørgsmål : hvad forhindrer mig i at få hele familien til at lave anmeldelser af feks min søns blog der intet har at gøre med en shop.. Lad os sige at jeg ville prøve at få lidt trafik? Gennemgår i de sites der bliver tilmeldt, hvilket jo ville være et kæmpe arbejde hvis det blev en succes, eller bliver ip adresse logget eller hvordan? Tænker at Trustpilot (og vil lige tilføje at jeg intet har imod Trustpilot), får meget høvl grundet deres falske anmeldelser så hvis i kan gøre det bedre på det punkt ville det det sikkert kunne skabe noget omtale, blot en tanke.

Tilmeldt 19. Sep 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Lowcarbstore.dk Skrevet kl. 13:06 | Låst

Jeg har brugt Trustpilot i et år nu og er fint tilfreds. Det eneste jeg har et problem med er deres skyhøje priser. Der har vi som nystartet virksomhed virkelig svært ved at følge med. Jeg synes det er fint der kommer lidt konkurrence på dette område - det kan være det så blivere billigere for mig på Trustpilot - hvem ved:0)

Al held og lykke fremover!

Vh Rikke

Ps. Må altså give folk ret i at jeres hjemmeside er MEGET kopieret fra TrustPilot. Vidste jeg ikke bedre kunne jeg faktisk tro at det var en TrustPilot side...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:38 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Super fedt, at se at der kommer flere i markedet for forbruger ratings. Umildbart har jeg selv gjort mig en masse tanker om emnet, som jeg gerne vil dele med jer. Det bliver lidt lige på og kontant, men det er jo også i min erfaring den bedste måde, at få kritik på når det gælder iværksætteri.

Jeg tror ikke på RatePanel som den ser ud i dag, af den simple årsag at der ikke er noget der tyder på, at I har forstået hvad det er TrustPilot sælger. Den varer TrustPilot har, er at de har et site som en masse forbrugere checker inden, at de foretager en handel i en webshop. Pga. det store antal brugere, bekymre de fleste webshop ejere sig om hvad der står på Trustpilot, og det de betaler for værktøjerne til at påvirke.

Den vare har I ikke, fordi RatePanel ikke har nogle brugere, og derfor er et abonnement hos jer, efter min bedste overbevisning ingenting værd.
Jeg tror godt I kan glemme alt om at begynde tage penge for tjenesten endnu, for jer bør det kun handle om hvordan I for fleste muligt brugere, når I har en masse brugere, så kan I begynde at finde en måde at tjene penge på, men ikke før. Det var i øvrigt også sådan TrustPilot gjorde.

Så nu er spørgsmålet hvordan bliver I det site som forbrugerne checker inden de handler. Her kunne et svar være at det var det site med der havde de bedste mest retvisende ratings!

Hvis man ser på tråden, er der flere som skriver at de håber I bliver bedre til at håndterer falske anmeldelser end TrustPilot, så det kunne være et sted at starte.
Det jeg selv tænkte i den forbindelse, var at linke alle anmeldelser til Facebook profiler og bruge en service som Veridu.com til at verificerer at profilerne er ægte.
Derudover ville jeg gøre alt omkring ratings etc. fuldstændigt transparent, ingen hemmelig algoritme, hvis jeg kunne ville jeg aldrig slette en rating, hvis jeg blev tvunget til det pga. lovgivning, ville jeg efterlade en markør på at den havde været der.

Så ville jeg bruge samme trick som TrustPilot gjorde i starten, hvor de tog screenshot af alle danske websites og lavede seo ud fra. Det vigtige er at skaffe så meget relevant data som muligt. En anden ide, kunne være at høste regnskabsdata f.eks. fra proof.dk og sammenkæde dem med domænenavne.

Jeg tror det kræver meget arbejde og hen ad vejen nok også en del kapital, at bare komme i nærheden af TrustPilot.

Det var mine 5 cents, håber I kan bruge dem, og så selvom det er skrevet meget direkte skrevet.

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 21:11 | Låst

Rigtig pæn side, køre super godt.

10/10 her fra... :)

Side 11 ud af 13 (124 indlæg)