Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Print af stregkode labels

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have trykt nogle stregkode labels. Jeg har anskaffet mig stregkodenumrene.

Hvordan griber jeg bedst og billigst den sag an?

Mvh.

Marianne

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:36

Om det er den billigste måde at gøre det på ved jeg ikke, men en labelwriter som denne her kan under alle omstændigheder printe stregkoder på labels. Hvis det kun er nogle få stregkoder du skal have printet er det måske "overkill", men det kan du jo selv vurdere.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:53

Jeg har lige stået med det samme med en EAN-13 stregkode, og brugt en ½ dags research på det.

Jeg har allerede printer og specielle etiketter med en speciallim, som jeg ville bruge. Så jeg fandt en hjemmeside, hvor man gratis kan indtaste tallene fra stregkoden. Den beregner så checkciffer, og stregkoden den kommer ud som en billedfil, hvor du kan vælge forskellige formater. Jeg har valgt EPS, da den står knivskarpt på etiketten.

Den findes her: http://www.terryburton.co.uk/barcodewriter/generator/

Avery har for i øvrigt også et gratis program, du kan downloade, og som passer til deres etiketter.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 15:43

Jeg bruger til daglig en Dymo labelprinter 320.

Jeg har lavet en skabelon med varenummer på 7 cifre , 2 tekstlinier og en EAN stregkode som generes fra varenummeret.

Der er samtidig en fast tekst med mit firmanavn og mailadresse.

Pris???  0 kr.!!  Dymo leverede programmet gratis.!!!   Stick out tongue

Kan varmt anbefales.

hilsen Paul

Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 08:30

Hej Lisbeth m.fl.

Tak for jeres indlæg, så kan det vist ikke gøres lettere & billigere, alle tiders!

Mvh.

Marianne

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 16:18

Tager lige denne tråd op igen!

For hvordan "laver" man en strekode så man ikke løber ind i andre der har en ens en?

Ved at de to første er landet 57 er f.eks. Danmark også har jeg hørt at de næste 5 er "firmaet" og de sidste 6 er produktets varenr.

Er der nogle der ved det? Og hvordan laver i jeres labels uden at risikere at de har ens med andre vare grupper hvis det f.eks. er til en kiosk?

Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Skrevet kl. 19:06

Hej Mark

I og med at du får et unikt "firmanummer" efter landekoden kan du aldrig komme til at få samme stregkoder som et andet firma.

Du kan få mere viden om emnet på www.gs1.dk

For en god ordens skyld: det koster knap 4.500 at komme i gang, og derfter betaler du en årlig afgift.

Med venlig hilsen

Marianne 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50

Jeg har prøvet nedenstående stregkode generator og så vidt jeg kan se genereres stregkoden ud fra hvad der skrives under den. Så hvis jeg her skriver URL ind er jeg sikker på den bliver unik. Korrekt?

Men er der nogle rettigheder eller andet som siger at man skal købe et specifikt nr. i stregkoden hos gs1.dk ???

På forhånd mange tak

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 16:39

Hvis dine stregkoder skal bruges i forbindelse med registrering og salg af dine varer hos diverse butikskæder, så kommer du IKKE undenom GS1 (GTIN stegkoder).

Det er en international standard som netop sørger for at alle varer har et unikt nummer.

Nogle af de større kæder kan nok godt tilbyde dig en nummerserie fra deres egen pulje, hvis det er et engangsparti o.lign du skal af med til dem.

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:23

Vi bruger Zebra printere til at printe stregkoder for kunderne, så kunderne ikke skal bruge tid på det, når de har modtaget varen fra os.
Disse printere og softwaren som skal købes ved siden af, er ikke i den billige ende, men de fungerer fremragende. Desuden er de hårdføre, og kan tåle at stå i en fabrikshal.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)