Om det er den billigste måde at gøre det på ved jeg ikke, men en labelwriter som denne her kan under alle omstændigheder printe stregkoder på labels. Hvis det kun er nogle få stregkoder du skal have printet er det måske "overkill", men det kan du jo selv vurdere.
Jeg har lige stået med det samme med en EAN-13 stregkode, og brugt en ½ dags research på det.
Jeg har allerede printer og specielle etiketter med en speciallim, som jeg ville bruge. Så jeg fandt en hjemmeside, hvor man gratis kan indtaste tallene fra stregkoden. Den beregner så checkciffer, og stregkoden den kommer ud som en billedfil, hvor du kan vælge forskellige formater. Jeg har valgt EPS, da den står knivskarpt på etiketten.
Jeg har prøvet nedenstående stregkode generator og så vidt jeg kan se genereres stregkoden ud fra hvad der skrives under den. Så hvis jeg her skriver URL ind er jeg sikker på den bliver unik. Korrekt?
Men er der nogle rettigheder eller andet som siger at man skal købe et specifikt nr. i stregkoden hos gs1.dk ???
Hvis dine stregkoder skal bruges i forbindelse med registrering og salg af dine varer hos diverse butikskæder, så kommer du IKKE undenom GS1 (GTIN stegkoder).
Det er en international standard som netop sørger for at alle varer har et unikt nummer.
Nogle af de større kæder kan nok godt tilbyde dig en nummerserie fra deres egen pulje, hvis det er et engangsparti o.lign du skal af med til dem.
Vi bruger Zebra printere til at printe stregkoder for kunderne, så kunderne ikke skal bruge tid på det, når de har modtaget varen fra os.
Disse printere og softwaren som skal købes ved siden af, er ikke i den billige ende, men de fungerer fremragende. Desuden er de hårdføre, og kan tåle at stå i en fabrikshal.