Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic fordobler prisen - Nyt regnskabsprogram?

Side 9 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for en god forklaring.

Vh Robert Gylling ( Butchers Garage )

 

Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på mange måder spændende at læse denne tråd.

Som Carsten Overgaard beskriver udviklingen i prissætning
på opgraderingsabonnementer og Martin Thorborg
beskriver, at prissætningen på abonnementer blot er et udtryk for,
at de enkelte udbydere af regnskabsløsninger - når som helst -
prøver at presse citronen så meget som muligt, så må det være interessant
at der findes en leverandør, der ikke nødvendigvis vil have licensbetaling,
og som alligevel kan levere langt mere funktionalitet end det tidligere C5 og aktuelle alternativer.

Der skrives om mangel på funktionalitet og konkurrence.
Se til udlandet - der findes nu Open Source Business Apps, der på mange områder
langt overgår de danske regnskabsløsninger i funktionalitet - og de koster kr. 0,00 i licens.

Tidligere var OpenSource løsninger ubehjælpsomme forsøg, der kun
kunne bruges af få, men den tid er forbi.

Der er en gruppe danske virksomheder, der har lavet dansk oversættelse / dansk kontoplan
og som kan hjælpe med igangsætning. Det kan installeres i virksomheden eller
det tilbydes som en SaaS løsning for kr. 190,- ex moms pr bruger pr måned.
INCL. mulighed for at bruge ligeså mange af de omkring 3.000 moduler der findes
uden at betale ekstra for licensen på de mange moduler.

Du kan bygge website/webshop direkte integreret med regnskab og lagerstyring - evt. med
dropshipping (din webshop sælger og sender ordre til din leverandør, der så sender varen til
kunden), Online tilbud og accept,
tilføje CRM, e-mail marketing, kasseløsning, projektstyring, produktionsstyring,
abonnementsstyring, Helpdesk og support og utroligt meget flere moduler, som det vil fylde
flere sider her at beskrive.

Se mere på odoo.com, peterwismer.dk/odoo. Kontakt mig, så skal jeg hjælpe med mere info.

F.s.v. angår en oversigt over regnskabsløsninger i Danmark, så var der tidligere sider som erp-basen,
viber og Anette Sand/Regnskabsskolen, der havde sådanne oversigter.

I dag findes sider som Start-base.dk og Regnskabsguiden.dk. Ingen af dem er dækkende for dagens udbud
 på markedet.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er spændende at følge udviklingen indenfor webudvikling og under regnskabsprogrammer som emnet her handler om.

I mange år har nogle enkelte store udbydere siddet tungt på markedet indenfor regnskabsprogrammer, hvor de har kunne hæve prisen uden at tænke på at en konkurrent vil underbyde. I dag er det heldigvis noget anderledes, hvor internettet efterhånden har nået et punkt hvor båndbredden ikke længere er flaskehalsen, og man kan sende uanede mængder data.

Der er så mange nye teknologier og der sidder tusindevis af passionerede programmører verden rundt som udvikler gratis ting - bare fordi de kan og de synes det er sjovt.. Både færdige løsninger og andre mindre dele af software som andre udviklere kan integrere i deres eget software for at spare tid på selv at udvikle det..

En open source løsning giver selvfølgelig rigtig mange muligheder, da man selv kan vælge til og fra af det man har brug for. Man skal så også huske at der er rigtig meget vedligeholdelse til sådan et system. Først og fremmest fordi de enkelte moduler som ikke nødvendigvis er 100% gennemtestede sammen (hvis der er mange hundrede moduler), så der kan opstå fejl som manuelt skal rettes både i databasen og i logikken i programmet.

Hvis der er fejl i softwaren og man manuelt skal rette i databasen, kan det hurtigt blive en uoverskuelig opgave, da mange tabeller højest sandsynligt er joinede og flere tabeller derfor hænger sammen på kryds og tværs.. For at rette disse fejl skal du have indgåede viden om selve programmet og hvordan det registrer data i databasen. Der kan også være nogle tabeller som cacher og laver opsummeringer.. Hvis man ikke får rettet alle de tabeller og felter i databasen som hører sammen, så bliver dit regnskabsdata lynhurtigt en rodebutik.. Det bliver SKAT ikke glad for :)

Ud over det så skal open source systemet højest sandsynligt køre på en server som igen kræver vedligeholdelse. Igen.. Her vil det nok ikke være nok at bruge en webhosted server - som du ville have brugt til dit website.. Første problem vil være at når der er mange der deler om samme server så kan der være bestemte tidspunkter hvor der er meget load på serveren og serveren kører meget langsomt. Andet problem er at en webhosted server før eller siden bliver hacket af en eller anden hobby hacker som synes det er sjovt at slette alt data og ligge sin egen signatur website op i stedet for. Derfor vil det bedste være en dedikeret server. Den kræver en del viden at sætte op da det højest sandsynlig er en form for Linux/Unix distribution.

Det er meget fint med et open source system, men det kræver man har indgående viden både om programmering og det enkelte open source system, og ikke mindst om servere. Man skal være lidt af en nørd.. Det kan hurtigt blive dyrt at få en konsulent til at sætte det hele op.. Og hvad med løbende rettelser og justeringer? Dem kan du ikke undgå.. Det bliver hurtigt meget dyrt da han selvfølgelig ikke sætter det op for sine blå øjnes skyld :)

En færdig online løsning vil derfor være langt det letteste at hoppe på, da du ikke selv skal tænke på vedligeholdelse og alle nye opdateringer bliver automatisk opdateret i systemet. De færdige løsninger som efterhånden findes i dag og til den pris, så vil jeg mene at dine behov og krav til et regnskabsprogram skal være meget høje og specifikke hvis du ikke kan få det passet ind i nogle af de færdige løsninger der findes i dag..

Du nævner også en god oversigt over alle regnskabsløsninger www.start-base.dk.. Jeg synes faktisk den er rigtig godt med og den har 95% af alle tilgængelige systemer :)

Clark

Dynaccount

www.dynaccount.com

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har afprøvet Dinero og synes ikke at det er en ubetinget succes.

Der skete det, at jeg via 2 email adresser blev ledt hen til et af de regnskaber, som jeg havde håbet at kunne Dinero i. Men da selskabet havde forskudt regnskab fik jeg at vide, at det kan ikke lade sig gøre.

Det er noget man kan forstå og acceptere men at begge mine email adresser førte til dette regnskab var ikke meningen.

Lige pludselig kunne jeg ikke komme ind in mit andet regnskab Revisionshuset i København.

På trods af flere mails forstod Supporten hos Dinero ikke mit problem, jeg kunne lige pludselig ikke fakturere mine kunder. eller rykke.

Edelig fik jeg en mail om at nu havde man løst mit problem og jeg kunne bare logge ind.

MEN MEN MEN

Da jeg så loggede ind var alle tidligere udskrevne fakturaer væk, kunder var væk.

Jo Dinero er gratis for de fleste. Men det at e-conomic har en hotline hvor man kan talemed et "levende menneske" og som kan gå  ind i ens regnskab og rette en evt fejl.

Ja det koster, men I tror i kan drive en stor virksomhed uden, at vil betale en lille månedlig gebyr i forhold til de andre udgifter i har.

Så skulle I måske overveje at lade være med at være virksomhedsejere.

Jeg er færdig med Dinero og vælger e-conomic med personlig service, det er trods alt bedre end at starte forfra med at bogføre det hele om.

Mvh

Søren Thisted

 

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Laila Mogensen:
Hej Martin

Vil det sige, at der bliver adgang for revisorer fra 2015?

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt
(som ikke ved om jeg bliver ramt af prisstigning)



Hej Laila

Vi har skam revisoradgang :-)
Der sker meget på Dinero hele tiden.
Vi har de næste måneder fokus på de værktøjer revisorer efterspørger på Dinero, så det er faktisk dobbelt jul for dem :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Ja Martin, jeg ved godt du synes Dinero er god, men den har den mega store svaghed at den ikke kan bruges til andre end små mikrovirksomheder, der kan leve med jeres standard kontoplan. Det er der ikke mange små virksomheder, der kan i det virkelige liv.


Jeg har aldrig sagt at Dinero er god til store virksomheder, det er og bliver vi aldrig.
Men for de små virksomheder, er der ikke noget der kommer tæt på vores brugervenlighed.
Ingen andre har en funktion der hjælper med at vælge den rigtige konto og korrekte fradrag af moms.
Så for de små er vi rigtig gode og det er det marked vi fokuserer på.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Wiggo:
Jeg har afprøvet Dinero og synes ikke at det er en ubetinget succes.


Hej Søren

Det er jeg ked af at høre.
Vi har aldrig haft datatab, så vi har helt sikkert dine data.
Du er velkommen til at skrive til mig martin@thorborg.dk så skal jeg hjælpe dig.

Mht. support, så kører den som du nævner via email og dertil Facebook og Twitter, så det er ikke svært at komme i kontakt med os.
Telefonsupport er hamrende dyrt at have og så ville vi ikke have råd til at give Dinero gratis til tusindvis af små virksomheder og det vil være synd.

Langt de fleste brugere er glade for Dinero og det kan man se på vores Facebookside, Trustpilot og de fleste opslag på Amino.
 

De bedste hilsner

Martin



Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Peter Wismer Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clark

Odoo er ikke et Open Source projekt som mange tidligere forsøg, men er en virksomhed med mere end 240 fuldtidsansatte placeret på kontorer i Belgien, USA, Indien og Hongkong.
Der er tilknyttet ca 1500 udviklere i Community og mere end 620 servicepartnere.
Blandt kunderne er Danone (fransk pendant til ARLA), La Poste (Det franske postvæsen) og Singer(noget med symaskiner).

Firmaet Odoo styrer og certificerer de moduler, der bliver en del af Odoo Business Apps.

Der findes fuldt færdige Installationssæt, der kan installere Odoo på en lokal PC eller server.

Hvis man ikke selv ønsker en lokal installation kan man abonnemere på en dansk version for kr. 190,- pr. måned ex. moms.

Så det er ikke sværere at komme igang med end andre SaaS løsninger på nettet og du har her en færdig onlineløsning, hvor server er driftet - præcis som andre SaaS løsninger. Den kan så nemmere udvides med moduler, som fra fødslen er fuldt integreret end hvad andre kan.

Med hensyn til spørgsmål om løsningen rent faktisk behandler regnskabet, så SKAT ikke bliver sure, så har vi i Danmark gennemtestet den nuværende version 8.0
uden at kunne finde noget at klage over. Jeg har i min tid i branchen oplevet at flere danske regnskabssystemer
har haft uhensigtsmæssigheder i forbindelse med behandlingen af regnskabstal, uden at det på nogen måde har
været oplevet som et problem (du kan jo alligevel stemme regnskabet af på baggrund af saldi), så jeg mener ikke Odoo vil trække
gennemsnitskvaliteten ned på det danske marked.

Det er rigtigt, at konvertering til nye versioner skal udføres, men hvis du som jeg har arbejdet med danske SMB
virksomheder i mange år og deres ønsker om at flytte til nye versioner, så er ønsket om udrulning af nye versioner mere noget softwareproducenten
ønsker sig, end det er et ønske hos slutbruger virksomheden. Der findes stadig virksomheder, der er glade
for stadigt at anvende en løsning, der blev frigivet i 90erne.


Det er rigtigt, at man skal have viden om den løsning man bruger.

Hvis man anvender C5(NAV light), så henvender man sig til en Microsoft konsulent -
Hvis man ikke har det tilstrækkeligt om den løsning du sælger, så kan din virksomhed hjælpe,
og nu er der så en gruppe af virksomheder i Danmark, der kan supportere Odoo,
hvis nogen skulle have så specielle krav, at de ønsker at køre en fuldt integreret løsning
fx. med hjemmeside, webhandel, regnskab, lager, CRM, detailkasse, lagerplukning, produktionsstyring, E-mail marketing og supportdesk.

Jeg tror som dig ikke, at man med en meget stor Odoo løsning er fritaget for alle problemer - ej heller med en funktion, der opfører sig uhensigtsmæssigt - meeeeen hvis du talermed virksomheder der anvender en eller flere af de gængse leverandører i markedet, der har integrationer i drift, så vil du vide, at de heller ikke er fri for det - uanset hvilken softwareproducent du har entreret med.

Odoo er måske ny i Danmark, men ligeså professionel som andre, og de virksomheder der servicerer det i Danmark, er bemandet af personer, der næsten alle har
mange års erfaring som konsulenter hos Navision, Concorde og lignende softwareproducenter.

Flere danske virksomheder har taget Odoo til sig og én af landets største fagforeninger anvender lige nu  et Odoo e-mail kampagne modul - i dette tilfælde med tilretninger. Så du må overleve, at kunder, der ikke finder tilstrækklig funktionalitet hos dig, bliver Odooister ;-)

 

Peter

www.peterwismer.dk/odoo

 

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Oct 14
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Overgaard:
Samtidig er C5/Nav cuttet for voldsomt. Der er for stort et hop fra C5 online til en NAV online, hvis man er for uheldig og lige rammer en begrænsning som f.eks. samtidig antal brugere. Indtil nu var det kun et spørgsmål om tid før at Microsoft havde afgivet det nedre segment for ERP-systemer til andre for hvem skulle argumentere for dem, når der ingen penge er at tjene udover de 5-6 steder som hoster?

Så lukker E-economics døren for sig selv. De prissætter deres Online løsning som en NAV løsning.

Jeg er enig med dig at cuttet C5/NAV er for stort, men problemet med NAV er jo at den ikke når C5 til sokkeholderne i funktionalitet, og den koster kassen at få udviklet selv beskedne rapporter til.

Nu kommer e-conomic forhåbentlig efter det for alvor, men det er klart at det koster. Der er jo også forskel på en trehjulet cykel og en bil selv om begge kan transportere dig fra A til B. 

Mvh Maria

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke snart suttet nok på den her pind - så indlægget kan lukkes.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 9 ud af 11 (102 indlæg)