Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ang. målsætning for web-portal

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

I forbindelse med opstarten af en international videoportal, ville jeg høre, om nogen herinde har tal på, hvor mange hits et site normalt skal have, før det bliver en lønsom forretning? Planen er, at der skal være google ads og bannere på sitet. 

Sitet kommer, udover de "normale" funktioner som brugerupload og on-site streaming, til at fungere som content provider på forskellige sites via embedded flash players.

Ved godt, at spørgsmålet er en anelse diffust. Det, jeg er mest interesseret i at vide er sådan set bare, om der findes en form for statistik, der kan sætte antal hits op mod indtjening, så jeg kan fastlægge en målsætning.

Håber på hjælp,

Thomas 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:11

Jeg er ikke ekspert, men jeg ved i hvert fald at du hos googles adsense let kan få 50 kr. pr. 1000 hits/sidevisning.

50 kr. er måske lidt lavt sat, men så skyder du jo heller ikke for højt i forhold til din målsætning.

Held og lykke!

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 13:26
Hej Thomas, Jeg har lidt erfaring med udenlandsk videoportal. Og det kan være vigtigt at, finde ud af hvad Google acceptere af "nøgenhed og vold" for at, de ikke banner din konto. 3000 daglige unikke brugere burde give dig mindst 3000 kr pr måned. Sådan en rimelig skabelon ud fra sådan en side. De sites er temmelig resource krævende - så tag en god amerikansk eller lign host - da feks de Danske hosts er ALT for dyre og kan være 20x dyre end ligeså gode hosts fra feks USA. Hvis du skal søge gode hosts fra internationale lande - så kig forbi www.webhosttalk.com som er den absolutte site for at finde info og gode tilbud. Det er et kæmpe stort forum hvor de store hosts også selv give gode tilbud og man kan læse omkring alle de hosts og få gode råd mm. ps. der findes allerede scripts til sådanne sites som fungere fint - så køb sådan et og lad være med at bruge alt for mange penge på programmering for at få lavet et lign. produkt. De fleste af disse scripts kan sagtens moddes så du kan ændre og tilføje funktioner mm. mvh kasper

Supply Chain blæksprutte

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 13:31
hov.. mente www.webhostingtalk.com beklager. og beklager jeg ikke kan lave afsnit - selv hvor store afsnit jeg laver i editoren gider den bare ikke... lort!

Supply Chain blæksprutte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)