Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af lille virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået med en masse tanker om at starte min egen lille virksomhed, og nu skulle det endelig være. Jeg har opnået nogle ting indtil videre, men skal lige høre om jeg mangler mere, før jeg for alvor kan komme i gang med forretningen.

1. Jeg har fået oprettet et domæne til virksomheden som kommer på www.helbowebdesign.dk.
2. Har fået oprettet en anfordringskonto i min bank til virksomheden, men er det nok med sådan en?
3. Er ikke momsregistreret, da jeg ikke regner med at tjene mere end de 50.000 om året, da jeg også er elev til daglig.
4. Har anskaffet mig 6 faste kunder, som er blevet meget positive over det resultat der er lavet indtil videre.

Nu er det så kommet dertil, hvor jeg har lidt spørgsmål til Jer Aminoer, som har startet egen virksomhed...

1. Hvad skal jeg gøre med regnskab? Jeg er jo ikke momsregistreres, men der skal vel stadig laves noget regnskab. Hvem skal se regnskabet, hvis det er? Findes der eventuelt en skabelon til excell på nettet, til virksomheder som ikke er momsregistreret?

2. Hvad skal jeg gøre, når der skal trækkes "løn" ud af anfordringskontoen? Hvordan skal jeg gøre det? Hvordan skal jeg betale skat af det? Og skal jeg skrive det ned nogen steder, at jeg trækker penge ud til mig selv fra kontoen?

3. Når jeg nu modtager penge fra kundernde ind på min konto, hvordan skal jeg så gøre? Skal der betales noget af til fx SKAT, når det kommer ind, eller hvordan er det lige med det?

4. Betalingsmetoden! Jeg havde tænkt mig at lave en fakturaskabelon, hvori jeg skriver kontonummeret inkl. et referencenummer, som kunderne skal skrive med som følgetekst. Er dette nok, eller findes der en smartere måde at gøre det på?

 Mvh.

Anders Helbo Sørensen

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders. 

1. Der skal altid laves et regnskab. Jo mindre regnskab jo færre krav kan man sige, men jo mere professionelt dit regnskab er - jo mindre chance for at SKAT gider at kigge på det.

2/3. Den korrekte måde er at oplyse SKAT på forhånd om din forventede indtægt, så får du B-rate girokort til at betale skatten. Den alternative måde er at oplyse det til sidst på året og have husket at gemme ca. halvdelen af din indtjening, men så ryger du nok ind i nogle renter.

4. De fleste kunder kan godt finde ud af at betale på den måde. Nogle få "ældre" firmaer kan ikke finde ud af det hvis de ikke har et girokort, men det er sjældent et problem.

Held og lykke med forretningen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)