Lidt gammel tråd jeg lige fandt her, men kan man sige noget fornuftigt om mulig indtjening på adsense ?
Klart der er mange faktorer, men f.eks en side med 100 besøgende om dagen, som genererer 20 klik på google annoncerne totalt - hvad ville de indbringe - ca.......
Mvh
Jesper
www.sliknet.dk
Det er egentlig prisværdigt at du dropper et eksempel så simpelt. 100 besøgende med 20 klik, fordi så kan man skynde sig videre til den del af svaret der handler om hvor nuanceret AdSense indtjeningen kan være.
Hvis du har tre blokke med AdSense og de 20 klik lægges i din 3. blok (set i forhold til rækkefølgen de loades på websitet) så tjener du kun en brøkdel af hvad det giver af indtjening hvis klikkene falder øverst i den 1. AdSense blok. Klikprisen falder nemlig ned igennem blokkene - ren prioritering.
Derfor handler AdSense i vid udstrækning om først at tiltrække klik.. og så bagefter virkelig gå i gang med at ændre forskellen fra bundniveau til topniveau. I dit eksempel på søgeordet "slik", vurderer jeg at du med 20 klik kan ligge mellem $4 og på gode dage $15.
Hvis dit eksemel er tænkt i forhold til sliknet.dk, så er det efter min bedste overbevisning højt at sætte næsen op efter 20 klik ud af 100 besøg. 5 klik, og dermed 5 % er mere virkelighedsnært. De 5% kan øges til 10% måske 15%, men så skal siden undergå nogle forandringer - som vil fjerne fokus fra at dit site faktisk skal sælge slik - og ikke sende folk videre.
I øvrigt synes jeg domænet passer bedre til et AdSense-fokuseret website end en decideret shop. www.sliknet.dk fortæller mit ubevidste, at det er en portal om slik på nettet... mens eksemplet netslik.dk er et navn på en shop.
Hvis du kan følge den melodi, og vil dyrke tanken mere kan du rykke din slikbutik over på et domæne der lyder som en shop.. sukkermutter.dk, candyjunkie.dk... whatever... og så lave sliknet.dk om til en portal om alle de steder på nettet hvor man kan købe slik.. På sliknet.dk kan du så sørge for at din egen shop altid er flittigt omtalt så den derfor kanaliserer besøgende til. (udover alle de muligheder som brugerne har for at komem til dine konkurrenter via AdSense)
Hvis du så lige gider melde sliknet.dk til hos annoncenetværket partner-ads (som annoncør), så kender jeg flere der står klar til at reklamere for din butik, hvis du giver en fornuftig lead-pris. Der er ikke rigtig andre slikbutikker på nettet der er medlem på affiliate netværk - så vidt jeg er orienteret.
Til sidst bliver jeg nødt til at linke til min blog som tidligere har stillet spørgsmålet: hvor meget kan man tjene på adsense?
ps.:
Du tjener alt imellem 5 øre og 100 kr. pr. klik afhængigt af hvilke annoncer der bliver vist/klikket på. Jeg har kun brugt google annoncer en kort periode. Langt de fleste klik gav under 1 kr. og jeg blev betalt via en udenlandsk check, som kostede kassen at veksle i banken. Herudover skal du vist også betale noget af beløbet tilbage i moms.
Opret dig hos nogle af de danske annoncenetværk istedet, hos de fleste af dem kan du vælge f.eks. 20 forskellige annoncer og sætte dem i rotation. Når jeg reklamerer via Google, så vælger jeg iøvrigt også altid indholdsnetværk fra, da kvaliteten på denne trafik er mildest talt elendig.
.. det her er ikke virkelighed for mig. Pengene indsættes på min bankkonto og der skal ikke tages hensyn til moms. Selvsagt er det en indtjening for virksomheden, hvorfor den bliver en del af et evt. overskud og dermed bliver beskattet.