Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 7 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Altimobiler.dk:

hvad får man lige ud af at tjene penge hvis det man tjener ikke er nok til at kunne købe mad?

i dont get it:)

Nu har det jo været sådan, at vi hvert år skulle være mere effektive end sidste år, fordi resten af verden blev det. Det er jo gået meget godt indtil videre, så jeg lad os håbe det ikke kommer dertil hvor vi ikke har råd til mad.

Uber er en global spiller som kommer ind på et marked og smadrer hele pisset... i sidste ende er det kun Uber der tjener på det her... dette kan man lovgive sig ud af....! og det burde man også!

Lundsby:

Altimobiler.dk:
så du mener vi bare skal sænke prisen selvom vi ikke kan leve af det så?

Det jeg siger er at konkurrence er global, så det er ikke op til os, hvad priserne skal være. Det handler som altid om udbud og efterspørgsel globalt. Det er konsekvensen af at vi er en lille åben økonomi.

USA har en stor åben økonomi og jeg så en undersøgelse der sagde at sidste år havde 1 ud af 6 børn prøvet at være hjemløs.... er det positivt? fortæller det om vækst?

Lundsby:

Altimobiler.dk:
den største trussel mod arbejderen idag er ikke lav løn... men de lader sig udnytte og multinationale selskaber vil gå meget langt for at øge deres ofte meget fine indtjening... og for at øge den skal manden på gulvet holde igen eller have endnu mindre end han får nu... cheferne er jo ihh åhh så dygtige og uundværlige at de skal have mere...

Det ville være belejligt hvis man kunne skyde skylden på de multinationale, de er så lette at hade. Men sandheden er desværre, at truslen kommer fra uligheden imellem arbejdere verden over. Østeuropæiske arbejdere får en brøkdel af hvad danske gør, så selvfølgeligt vil de også havde en bid af kagen, og det er svært at se at det ikke er fair. 

og hvem er det der shopper rundt for at finde den billigst mulige arbejdskraft? det er de multinationale... samtidig har de vist også et større problem med at betale skat i de lande de nu er... du kan skrive side op og side ned... de multinationale har kun et for hovedet... og det er flere penge til dem så skide være med alt og alle andre! og det er dem der tjener på fx Uber... det gør jeg ikke... ej heller ham der kører for Uber eller ham taxa manden.. men Uber skal nok få deres bid af kagen...!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Østeuropæiske arbejdere får en brøkdel af hvad danske gør, så selvfølgeligt vil de også havde en bid af kagen, og det er svært at se at det ikke er fair. 

Så når alle job i dk er overtaget af dem fra øst, og danskere sidder tilbage i de stadigt dyre boliger, så er det bare ærgerligt....

Vi ledige kan da  godt arbejde for en minimalløn, den rækker bare ikke til omkostningerne til  almindelige boliger og div andre nødvendige udgifter.

Sorry, men jeg er efterhånden pænt træt af at høre på den slags ævl fra folk som har penge nok.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:13

Martin Thorborg:
Så mon ikke det er alle dem der er i branchen, men ikke kører bil der skal være bange?

Helt sikkert, som i så mange andre brancher. - Der skæres generelt i disse år, og det tror jeg vil blive ved.

Men der er jo heller ikke det store galt med Uber... Jeg kan finde lidt problemer her og der, men de skal nok blive løst. Der hvor jeg kan finde et problem er, at det ikke er konkurrence på lige vilkår, og det synes jeg ikke er i order. - Så enten må Uber forbydes eller også må taxa-branchen 'sættes fri' - Med de (alle de) konsekvenser det her!

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 22:13

Martin Thorborg:

Det morsomme er, at mange fremhæver de fine og organiserede forhold taxachauffører har i Danmark.
Facts er at de har en lorteløn og er på 100% provision.
Er der ingen kunder i løbet af en nat, er der nul løn.
Er det gode forhold?

Lige her tror jeg en Uber chauffør, der ikke skal dele sin løn med et bestillingskontor, vognmand m.m. kan tjene langt bedre.
Så mon ikke det er alle dem der er i branchen, men ikke kører bil der skal være bange?

De bedste hilsner

Martin

Uber tager 20%, så vidt jeg husker at have læst.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:22

Fru Hartmann:

Det er vel også langt mindre end den central taxa'er er tilknyttet?

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 22:28

Martin Thorborg:

Fru Hartmann:

Det er vel også langt mindre end den central taxa'er er tilknyttet?

De bedste hilsner

Martin

Pas - jeg aner det ikke, men uber-chaufføren får altså ikke hele kassen selv.

Nul feriepenge...

Og bliver chauf. syg er der vel heller ikke dækning.

Alt i alt en, i min verden, dårlig forretning. 

Hvor de i øvrigt kan blive sagsøgt langt ned i helvede hvis ikke de kan forsikre sig ordentligt.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:32

er der nogen der kender priserne på Uber?

så vidt jeg kan google mig frem til er det cirka de samme... men det er dog kun nogen hurtige test lavet af vist nok metro expresss... kan se nogen danskere i USA udtaler at de sparer cirka 50%... det kan man dog ikke helt regne med... og nogen nævner at Uber tager 20% dog helller ikke noget jeg har kunnet finde ved lidt hurtig googling...

men man skal huske at

Uber tager "20%".

man skal selv betale benzin.

man skal også selv vedligeholde bilen.

jeg ved fra mig selv at jeg på et tidspunkt brugte min egen bil og fik kilometerpenge... det var en dårlig forretning... man bruger en milliard på benzin super hurtigt og bilen får mange kilometer på bagen på igen tid hvilket igen koster på vedligeholdelses kontoen....

jeg tvivler stærkt på det her er en god forretning for en Uber chauffør... men oplys mig gerne om de korrekte priser!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:36

Altimobiler.dk:
Uber er en global spiller som kommer ind på et marked og smadrer hele pisset... i sidste ende er det kun Uber der tjener på det her... dette kan man lovgive sig ud af....! og det burde man også!

Jeg kommer til at gentage mig selv, men man kan ikke lovgive imod global konkurrence. Du kan prøve på dit hjemmemarked, men eksporten vil man ikke kunne røre.

Altimobiler.dk:
USA har en stor åben økonomi og jeg så en undersøgelse der sagde at sidste år havde 1 ud af 6 børn prøvet at være hjemløs.... er det positivt? fortæller det om vækst?

Hvor har du læst det, den ville jeg meget gerne se en (troværdig) kilde på. Jeg syntes det lyder helt forkert.

Altimobiler.dk:
og hvem er det der shopper rundt for at finde den billigst mulige arbejdskraft?

Det gør alle der har købt en billig Pizza af en indvandre hvor man godt viste at det nok ikke var de bedste arbejdsforhold, at der nok ikke blev betalt skat og at der nok ikke blev betalt ret meget i løn.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:37

Fru Hartmann:

Pas - jeg aner det ikke, men uber-chaufføren får altså ikke hele kassen selv.

Nul feriepenge...

Og bliver chauf. syg er der vel heller ikke dækning.

Alt i alt en, i min verden, dårlig forretning. 

Hvor de i øvrigt kan blive sagsøgt langt ned i helvede hvis ikke de kan forsikre sig ordentligt.

Det lyder som om du tror at taxachauffører i Danmark har gode vilkår, men det har de ikke.
De er på ren provision og lever ofte af sulteløn fordi centralerne malker dem:
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Oestjylland/2014/02/17/112733.htm

De bedste hilsner

Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:39

Lundsby:

Altimobiler.dk:

Hvor har du læst det, den ville jeg meget gerne se en (troværdig) kilde på. Jeg syntes det lyder helt forkert.

min fejl:) det var 1 ud af 30... http://politiken.dk/udland/int_usa/ECE2457443/et-ud-af-30-boern-proevede-sidste-aar-at-vaere-hjemloes-i-usa/

men stadig et fuldstændig sindsygt tal der for mig fortæller alt om at det er et meget sygt system og samfund!

og det her fra artiklen gør det ikke bedre :

14,5 procent er fattige

45,3 millioner amerikanere levede sidste år under eller på fattigdomsgrænsen. Det svarer til 14,5 procent af befolkningen - en nedgang fra 15 procent i 2012 ifølge CNN Money.

Fattigdomsgrænsen i USA for en familie med to voksne og to børn lå i 2013 på 23.624 dollar. Det svarer til omkring 140.000 kroner.

Side 7 ud af 23 (222 indlæg)