Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 5 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

når det kommer til stykket gavner det her kun storkapitalismen!

Uber og taxa chaufførerne vil kun gå en endnu lavere løn i møde end de har nu....!

det vil være som med kurer tjenesterne, lastbil chaufførerne, rengøringsbranchen, kioskerne osv.... en masse jobs som man ikke kan leve af med mindre man arbejde i døgndrift og måske endda også snyder med reglerne...!

det er trist for samfundet at nogen kan se det som fremskridt!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Er det egentlig ikke sjovt.

Når man som ny webshop-ejer skal have lavet en webshop, så får man på Amino tudet ørerne fulde af, at man skal vælge en af de etablerede udviklere, der godt nok koster noget mere, men så også har styr på tingene, ved hvad de laver og overholder alle regler. - Her får man kvalitet.

Men når det drejer sig om at sætte liv og lemmer på spil i trafikken, så er der ikke noget i vejen for at vælge en chauffør der er uorganiseret, ukontrolleret og som egentlig bare laver det sådan 'lidt for sjovt'!

Det er i mine øjne den omvendte verden!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:02

Michael:
Det har du da fuldstændig misforstået. Der bliver ingen Taxa at køre rundt i bag efter.

Det tror jeg nu godt der kan være, men så skal de nuværende oppe sig. Men hvorfor skulle de ikke kunne det.

Michael:
De har da ingen jordisk chance for at konkurrere med " Pirat Taxi " Hvordan ville du selv kunne konkurrere mod nogen som stort set ingen udgifter har og højst sandsynligt heller ikke betaler skat ?.

Ironisk nok, så har Taxa chauffører jo en kæmpe fordel i at de ikke skal betale registreringsafgiften. Det med at folk der er Uber chauffører ikke betaler skat, er vist svær at vide noget om pt., men da alle penge bliver overført elektronisk fra Uber til ens privat konto, så ville tror jeg ikke at man skal regne med ikke at blive snuppet af Skat.

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det handler jo ikke kun om at der kommer konkurrence, men om at det er skævvridning af konkurrence at taxachaufførene skal handle under love når private kan køre sort kørsel uden at overholde diverse lovgivninger. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:11

Hjælptilwp:

Det handler jo ikke kun om at der kommer konkurrence, men om at det er skævvridning af konkurrence at taxachaufførene skal handle under love når private kan køre sort kørsel uden at overholde diverse lovgivninger. 

Ret skal være ret. Vi ved jo INTET om, om de kører sort!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:12

Carsten Kvist:
Det er i mine øjne den omvendte verden!

Pointen er at det er op til dig, at tage valget, om du vil hyre en Inder, en studerende eller en garvet udvikler til at lave din webshop, det er helt op til dig at finde ud af.

Du betaler, du taget valget og du tager konsekvenserne. Problemet her er at Taxa branchen prøver at fratage os valget, for at de kan blive ved med at havde monopol.

Nu tror jeg aldrig det har været prøvet, men jeg mener heller ikke at regler der forbyder webklamhuggere, studerende eller Indere i at leverer webshops ville gavne nogle som helst.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Nu tror jeg aldrig det har været prøvet, men jeg mener heller ikke at regler der forbyder webklamhuggere, studerende eller Indere i at leverer webshops ville gavne nogle som helst.

Det er igen at sammenligne æbler og pærer. der er ingen der kommer alvorligt til skade ved at en Inder laver en webshop. Men når " Uber " Brian der ingen kørekort har, kommer fræsende i sin Golf GTI med nedslidte bremser. Og med dig sidende på bagsædet og råbe til ham at han får en dårlig anmeldelse hvis han ikke når hen til togstationen inden dit tog går. Ja så kan du jo selv begynde at forestille dig hvad der kan ske.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 20:29

Lundsby:
Men sådan er udviklingen, og sådan har den jo altid været. Det gode ved det er at man kan skifte profession, man behøver ikke at være typograf hvis der ikke er noget at lave man kan blive så meget andet, ja jo det kræver man at man skifter branche men det er der jo masser der gør af ren og skær lyst, så selvfølgeligt kan det lade sig gøre

Det lyder fint... endda rigtigt fint...!

bare lige bortset fra at det er nemmere at skrive om det end at gøre det! jeg har gået op og ned af mennesker der i 10-20-30 år har været det samme sted og lavet det samme.... og er man 50-60 år gammel... så skifter man altså bare ikke lige sådan profession... og samtidig er der jo masser af historier om hvor lidt der vil ansætte folk i den alder....!

man skal selvfølgelig ikke bevare arbejdspladser bare for at bevare dem.... MEN der er ingen grund til at lukke dem så hverken ham der får jobbet bagefter eller den der havde det før ikke kan tjene til dagen og vejen... og det kun er dem med masser af penge i forvejen der får flere...!

jeg kan virkeligt ikke se hvad jeg og danmark får ud af at Uber er kommet til... mange skriver meget her... men jeg kan virkeligt ikke se noget plus for samfundet her!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:40

Michael:
Men når " Uber " Brian der ingen kørekort har, kommer fræsende i sin Golf GTI med nedslidte bremser. Og med dig sidende på bagsædet og råbe til ham at han får en dårlig anmeldelse hvis han ikke når hen til togstationen inden dit tog går. Ja så kan du jo selv begynde at forestille dig hvad der kan ske.

Brian har allerede kørerkort i dag, og hvor vidt hans bil er i orden og han kan fører den forsvarligt regulerer færdselsloven, og den gælder for alle hvad enten de bruger Uber eller ej. Der findes et hav af situationer hvor jeg ville være mere bange for at møde Brian i trafikken, og hvad end man sidder i en Taxa eller en almindelig bil, så kommer man tilskade hvis han en aften er fuld og bliver enig med sine venner om at der skal køres om kap.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:42

Lundsby:
Du betaler, du taget valget og du tager konsekvenserne. Problemet her er at Taxa branchen prøver at fratage os valget, for at de kan blive ved med at havde monopol.

Monopol giver man jo som oftest til markeder man ønsker at regulere. F.eks. Post Danmarks porto.

Så hvis vi her skal tale om konkurrence, så skal vi jo også giver taxaerne fri. Altså hvormange der må køre. Hvornår de må køre. Hvem der må køre. Hvor længe hver chauffør må køre i træk. Prisen. Ekstra krav til bilerne. Uddannelseskrev til chaufførerne. O.s.v.

Men ja, hvis man bare ophæver alle de restriktioner der er på taxa-branchen, så tror jeg egentlig vi er helt enige. - Så lad bare Uber komme an.

Side 5 ud af 23 (222 indlæg)