Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning af medarbejdere i næste regnskabsår, så beløb ikke ses som indehavende i udgangen af dette regnskabsår

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den situation at jeg i min virksomhed gennem det sidste år har genereret en ganske solid omsætning, hvilket har resulteret at der står en net sum penge på kontoen.

Strukturen fungerer sådan, at jeg får indbetalt penge fra mine kunder ved køb, men mine medarbejdere bliver først aflønnet når vores ydelse er leveret til kunderne. Dette betyder at jeg har penge stående på kontoen, som reelt set er bundet og hurtigt får ben at gå på i det nye år.

Dette betyder så også, at jeg vil have relativt mange penge stående på kontoen ved årsskiftet - og jeg vil selvfølgelig helst ikke skulle beskattes på det fulde beløb, da disse penge ikke er et overskud, men penge der skal udbetales til lønninger i næste regnskabsår.

Mit spørgsmål går således ganske simpelt på:
Er der en måde hvorpå jeg kan omgå denne problemstilling?
Og kan i give mig en pointer mht hvordan jeg rent regnskabsteknisk får dette til at gå op?

Jeg ser meget frem til jeres svar

Vh. 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:34

Hej 

du burde kunne hensætte et beløb til provisionerne. 

Har du evt. en revisor, så burde denne hurtigt kunne hjælpe dig med dette.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 19. Nov 14
Skrevet kl. 20:31

Hej Stig

Nej, jeg har ikke tilknyttet en revisor, men det kan være at jeg må kontakte en for at få dette på plads.
Jeg var ikke i stand til at finde eksempler på hvordan en sådan hensættelse reelt bogføres, men tak for hjælpen i alle fald.

Mvh 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har vel en opgørelse over, hvormeget du skylder de ansatte i løn/provision. Denne opgørelse kan afsættes i dit regnskab som en skyldig omkostning - altså som en omkostning, der blot ikke er betalt endnu.

Det skal selvfølgelig være reelt og pengene skal efterfølgende i 2015 udbetales.

Nu skriver du ikke noget om, hvordan de er aflønnet, hvor mange timer de arbejder mv, men jeg kan forstille mig andre problemer med måden de aflønnes på. Er de f.eks. omfattet af funktionærloven, hvad med feriepenge, ATP mv. 

Nok klogt at tage fat i en revisor, så du ikke render ind i problemer, du ikke havde forudsetSmile

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 19. Nov 14
Skrevet kl. 21:52

Det er helt reelt, og pengene udbetales i 2015 efter udført arbejde (som følge af kontrakten).

Alle medarbejderne er desuden deltidsansatte og timelønnede med ganske lavt timetal pr uge, og ikke underlagt funktionærloven - det er der styr på. Og ligeledes på feriepenge, ATP m.v.

Det sagt har du fuldstændig ret, vi må nok kigge få at tale med en revisor igen, blot for en sikkerheds skyld. Der er jo helst ikke nogen der skal trædes over tæerne! :)

Mange tak for svaret 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)