Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

madprodukt ud i butikker

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle der ud.

ved ikke om det er den rigtig kategori

Men har et madprodukt som jeg rigtig gerne vil have skal komme ud på market. det faktisk mit favorit mad som min mor altid har lavet der hjem i mange år til familie osv. det faktisk mit favoritmad, også tænker jeg hvorfor ikk få det ud i butikker så der også er andre der kan få glæde af den. men problemet er hvordan får man sådan noget ud på market? det nemt at lave og det tager 10min i ovnen også er den klar, også smager den som en drøm. håber i har nogle gode råd evt. kontakter der kan hjælpe mig.. 

tak for jeres tid

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:53

Er dit ønske blot at få produktet til salg i detail butikkerne, eller vil du selv producere maden?

Måske du kunne beskrive bedre hvilket produkt der er tale om, udover at det er et mad produkt. 

Tilmeldt 15. Aug 14
Skrevet kl. 17:21

jeg vil selv producer maden :) spørgsmålen er bare hvordan kan man sprede det rundt i butikkerne fx. superbrugsen osv.

det vil være ligesom de der froset madprodukter som er i butikker i forvejen som som du bare smider i ovnen i ca 10 min. også er det klare til blive spist :)

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:06

Du kontakter indkøbsafdelingen hos følende: Coop (Fakta, Brugsen, Kvickly), Dansk Supermarked (Føtex og Bilka), Lidl, Rema, dagrofa (SuperBest, KIWI, Spar). Og så forsøger du at få dine vare indenfor døren, men du vil nok få det svært med at komme ind.

Derudover så kommer du til at skulle læse en del lovgivningsmateriale, da der er rigtig mange love vedr. salg af fødevare, og specielt som engros-producent.

Tilmeldt 15. Aug 14
Skrevet kl. 19:20

okay. så du mener jeg skal selv kontakte alle butikker en efter en for at få produktet ud?

ja der er sikkert mange love omkring det.. men må tage en ting af gangen :) men er villig til at gøre det hele så længe jeg når mit mål

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 19:51

Toniii:
jeg vil selv producer maden :)

Har du overhoved overvejet hvad det vil koste dig af få lavet produktions faciliteter -  du kommer nok ikke ret langt for ½ million DKK. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:34

Du kan ikke bare stå derhjemme og koge det sammen, og derefter få det afsat via supermarkeder. Du skal stå inde for, at det kan sælges som fødevarer, ligesom du skal kunne give oplysninger omkring holdbarhedsdato mm.

At få en produkt ud i supermarkeder som en færdigret er et større projekt. Istedet for selv at forsøge at varetage hele processen vil jeg anbefale, at du tager fat i et firma, som i forvejen gør det. Det kunne fx være:

- Tulip

- Steff Houlberg

- Findus

- Frigodan

Du kan forsøge at sælge dem idéen/konceptet, hvor I aftaler et testforløb, og hvis produktet så rent faktisk kommer i handlen får du betaling. Det kan være et engangsbeløb eller baseret på den opnåede omsætning indenfor en given periode (eksempel: 2% af opnået omsætning på produktet i de første 12 måneder).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:35

Husk desuden, at du nok får brug for nogle tilsætningsstoffer for at sikre holdbarhed mm. - noget som kan påvirke smagen. Derfor er det typisk en lang proces at introducere en ny, frossen færdigret i detailhandlen. Der går meget arbejde forud med undersøgelser for markedspotentialet, analyser af hvordan retten kan fremstilles, hvordan den bedst opbevares, og hvordan man sikrer en identisk smag fra gang til gang.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 15. Aug 14
Skrevet kl. 20:38

det kræver ikke ret mange faciliteter.. bare det normale køkken udstyr så som ovn, fryser, køleskab, dajmaskin og bordplade. kunne eventuelt leje et køkken til produktion. det her er kun starten til at komme igang.. men der kræves flere undersøgelser self.. så som hvad det vil koste mig at lave et logo, pakning og udlevering til de forskellig steder osv..

men i må meget gerne komme med flere input :) 

Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:49

Jeg ved at især Brugsen er meget oppe på mærkerne pt mht at lave aftaler med lokale producenter af lækkerier som er "ud over det sædvanlige" Så når du har produktet helt klar, så kontakt din lokale brugs (så kan du måske starte der)

Mvh Dorte

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)