Hej, Jeg er ved at starte op med mobilt gadesalg i København. Jeg har ikke oprettet en virksomhed, og har dermed ikke noget cvr-nummer. Men så vidt jeg er orienteret er dette heller ikke nødvendigt, hvis man vel at mærke ikke forventer at sælge for mere end 50.000 pr. År. Jeg har fået indhentet de nødvendige tilladelser, men har tvivl om følgende: Da de varer jeg sælger vil udmønte sig i kontanter eller MobilePay, hvordan sikrer jeg at jeg bliver beskattet rigtigt af dem, så der ikke er nogen snyd? Hvis jeg f.eks. Sælger for 10.000 kr og angiver det på selvangivelsen, hvornår bliver jeg så beskattet? Og hvordan kan SKAT vide at jeg ikke har solgt for 20.000 og derved har stukket 10.000kr lige i lommen? |
Hej.
Du dokumenterer køb og salg og øvrige indtægter og udgifter. Hernæst fører du regnskab med dem, f.eks. i et regnskabsprogram, afhængig af kompleksitet. Skat kan ikke vide, hvad du putter i den forkerte lomme, men vi lever jo i et samfund, som siden vikingernes tid har været funderet på tillid til hinanden, så det er ikke et problem.
Hvad mener du med 'mobilt gadesalg'?
Vil det være umuligt at give bon eller faktura for hvert salg? I så fald må du tælle kassen op ved fyraften. Det, som er kommet på din konto med MobilPay er jo dokumenteret.
Lykke til!