Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min webudbyder er "forsvundet" hvad gør jeg?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår udemærket jeres forsigtighed, men i dette tilfælde eksisterer jeres "kunde" ikke længere.

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=34021678 

Et par rekommanderede breve med forspørgsel om, og dokumentation retur for ejerskab (f.eks. kvit. for køb af hjemmeside) burde kunne sikre jer lidt. Og da det er webshops burde det jo fremgå tydeligt af hjemmesiden, dk-hostmaster etc.

Hvis den personlige ansvarlige for det pågældende cvrnr. har planner om besøg i retten, er det nok mere fordi personen har fået en invitation på opfordring fra en eller flere af de mange som aldrig har fået noget for deres penge.

Kort sagt, sålænge i sikre jer at det er det firma, der sælger varer på hjemmesiden i overdrager dataene til, burde det være rimeligt risikofrit både hvad angår det juridiske og evt. omtale.

Det havde været langt sværere at hjælpe, hvis wuuzuu/ehandelshuset/bertilsson stadig eksisterede.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kasohost:

Jeg forstår udemærket jeres forsigtighed, men i dette tilfælde eksisterer jeres "kunde" ikke længere.

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=34021678 

Et par rekommanderede breve med forspørgsel om, og dokumentation retur for ejerskab (f.eks. kvit. for køb af hjemmeside) burde kunne sikre jer lidt. Og da det er webshops burde det jo fremgå tydeligt af hjemmesiden, dk-hostmaster etc.

Hvis den personlige ansvarlige for det pågældende cvrnr. har planner om besøg i retten, er det nok mere fordi personen har fået en invitation på opfordring fra en eller flere af de mange som aldrig har fået noget for deres penge.

Kort sagt, sålænge i sikre jer at det er det firma, der sælger varer på hjemmesiden i overdrager dataene til, burde det være rimeligt risikofrit både hvad angår det juridiske og evt. omtale.

Det havde været langt sværere at hjælpe, hvis wuuzuu/ehandelshuset/bertilsson stadig eksisterede.

Det er desværre ikke så nemt, for rettighederne til den kode der ligger bag et website kan ikke automatisk blot overdrages. 

Der er ingen tvivl om, at det altid er en kedelig situation når sådan noget sker, men når man som virksomhed tager vare på andres data - så skal man kun udlevere det til 3. part, såfremt der findes juridisk dokumentation for at det er OK og at rettighederne til indholdet er overdragede. 

Hvis én ejer en bil og en anden kører i den. Stopper den første person med at betale regningerne el.lign. ja så betyder det heller ikke automatisk at den der kører i bilen pludselig ejer den. 

Var virksomheden personligt ejet, så er det den der havde virksomheden der har rettighederne. Hvis det er et selskab der er gået konkurs, så er det boet der har rettighederne og som skal fraskrive sig disse.

At give sig til at udlevere data uden 100% sikkerhed for hvem de tilhører er et skråplan og jeg vil til enhver tid mene, at man har mistet sin integritet hvis man gør det. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 21. Sep 14
Skrevet kl. 15:53

Frands, der er i dette tilfælde tale om magento + købt theme, og ikke en ikke en specieludviklet løsning.

Jeg ved godt at serverteknikere går med 3 par seler, 5 livremme og 2 par bukser, men en væsenlig del af at drive en forretning er kundeservice.

Jeg ville nok havde sørget for at tegne en ansvarforsikring og i et tilfælde som dette være lidt menneskelig og hjælpe dem der i nød.

---

Hvis du er i tvivl kan jeg oplyse at thomas reklamerede med standard magento shop til 1000 kr.- 3000 kr. med købt theme, i dette tilfælde fra plazathemes.com til 49$.

Han har over flere måneder ikke svaret på henvendelser. Der er mange der har forsøgt at komme i kontakt med ham.

---

Det er den klassiske, Et firma er lukket, ingen ved hvorfor, ingen svarer på henvendelser og deres kunder er magteløse.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Fra  www.tcmkids.dk Skrevet kl. 15:57

har kontakt til der hvor min side er nu, de har lovet og gøre hvad de kan for at hjælpe mig, så det håber jeg så de kan så jeg ikke mister alt hvad jeg har

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Fra  www.tcmkids.dk Skrevet kl. 16:01

man føler sig i hvert fald lorst og tænker mister man nu igen alt hvad man har sat i det

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 16:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kasohost:

Frands, der er i dette tilfælde tale om magento + købt theme, og ikke en ikke en specieludviklet løsning.

Jeg ved godt at serverteknikere går med 3 par seler, 5 livremme og 2 par bukser, men en væsenlig del af at drive en forretning er kundeservice.

Jeg ville nok havde sørget for at tegne en ansvarforsikring og i et tilfælde som dette være lidt menneskelig og hjælpe dem der i nød.

---

Hvis du er i tvivl kan jeg oplyse at thomas reklamerede med standard magento shop til 1000 kr.- 3000 kr. med købt theme, i dette tilfælde fra plazathemes.com til 49$.

Han har over flere måneder ikke svaret på henvendelser. Der er mange der har forsøgt at komme i kontakt med ham.

---

Det er den klassiske, Et firma er lukket, ingen ved hvorfor, ingen svarer på henvendelser og deres kunder er magteløse.

Selvom det er trist at han forsvinder kan man som hostingfirma desværre ikke gøre så meget. For folk der vil være sikre på deres ting. Hav backups!

Og sørg for at have adgang til hosting konti, domæner mm.

Det ville jeg altid sige - og det er også hvad jeg anbefaler mine kunder - og selv da ved jeg at der ikke er så mange der følger mine råd mht. backup, så vi har også backups for dem.

Men det ændrer ikke ved at vi ikke kan lave en adgang til en 3. part uden skriftlig tilladelse fra ejeren ligesom mange andre firmaer inkl. Hosting4Real ikke kan.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 16:04

kasohost:

---

---

Det er som sådan ligegyldigt om der er tale om det ene eller det andet, det er rent principielt. Fra det menneskelige synspunkt kan jeg sagtens se det, det er der slet ingen tvivl om, men jura tager ikke højde for de bløde værdier. 

Man kan og må aldrig bryde lovgivning for at yde såkaldt service, det er i min optik helt forkert.

Det kan også være at man er af den opfattelse at virksomheden/personen måske har handlet svigagtigt - men igen, så er det ikke op til dig, mig og alle mulige andre tilfældige at dømme den slags. Det har vi et retssystem til. Desuden er man i Danmark uskyldig til det modsatte er bevist.

Jeg forsøger ikke at retfærdiggøre den eventuelle handling der er sket, som eventuelt ikke er i orden. Jeg siger bare, at man er nødt til at forholde sig til virkeligheden og man kan ikke lade sine følelser rende af med én. 

Den gode sags tjeneste er, at man holder det løfte man har givet sine kunder, når man lover dem at passe på deres data.

Ja, det er slutkunden der er offeret i sådan en sag. Ja, det er godt nok surt og træls for slutkunden. Ja, der er ingen tvivl om at man med de fodformede sko på er fristet til at udlevere data.

Men! Det er slutkunden der skal sikre sig imod den slags. "Men hvordan? Det ved de jo ikke noget om" ... men det gør de heller ikke i andre situationer som f.eks. stiftelse af selskab, huskøb osv. - så allierer man sig med nogen der gør.

Fordi det ikke er noget man fysisk kan holde i hånden, så er der desværre en tendens til at folk tror "at det nok skal gå". Det er super ærgerligt! 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 21. Sep 14
Skrevet kl. 16:25

Frands:
Man kan og må aldrig bryde lovgivning for at yde såkaldt service, det er i min optik helt forkert.

Hvis du uretsmæssigt tilbageholder en andens ejendom, bryder du også loven. Her i Danmark kan vi så få fogedrettens hjælp, men når det som i dette tilfælde og med flere af wuuzuus kunder er hostet hos en virksomhed i et andet land, så er det praktisk/økonomisk umuligt for den lille webshop at få hjælp af lovgivende myndighed.

Men lad os lade den ligge her, og håbe at dem der er i klemme får hjælp.

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 16:37

Damn! 

trist  at læse denne tråd, er pt også i gang med envejskommunikation med Thomas Hjort. Har skrevet op til flere mails uden at få svar, da jeg skal bruge mine FTP oplysninger. 

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 16:49

Uden at tage stilling til hvem der ejer koden, så kan følgende måske hjælpe jer på vej, hvis i har adgang til Magento's administrationspanel.

I Magento's administrationspanel kan I tage en backup af databasen under System->Tools->Backup, og hvis i kører 1.8 eller derover, kan i ligeledes tage en backup af hele installationen. Begge dele burde kunne downloades til jeres lokale computer efterfølgende (også uden FTP adgang).

Ellers håber jeg i finder en løsning. Trist situation i står i.

Mvh

Kasper

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)