Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af advokatbistand fra udlandet

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Er du stået af debatten? Jeg er ellers pokkers nysgerrig efter at høre dine bemærkninger, dels fordi jeg sagtens kan være gået galt i byen, eftersom jeg ikke har særlig ekspertise udi moms, dels fordi du lyder så sikker i din konklusion, så jeg tænker, at der ligger noget bag den, som jeg ikke selv har gennemskuet.

Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47

Hej Jacob!

Nej..er jeg ikke, men har meget travlt lige nu med momsangivelser mv.

Vender tilbage i næste uge, og jeg er stadig ikke i tvivl.

/Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Hej Tenson

Du skal henvende dig til den tyske advokat og bede ham om at ændre fakturaen, så der ikke er tysk moms på. Hvis ik betaler du i så fald 19% for meget for advokatbistanden, samtidig med har du ikke mulighed for, at få momsen retur i den danske momslov.

Helt afgørende i debatten her er, at du som ydelsesmodtager ikke er momsregistreret i Tyskland.

Så Peter, du må bøje dig og til dig Jacob, godt at der er nogen som stiller sig kritisk i forhold, hvad revisoren siger.

Min kilde: Registreret Revisor og Master i skat / moms

Peter er vist kun HD....... mmmhh og så tager han 700,- i timen, tankevækkende

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Skrevet kl. 13:53

Peter - he, he, jeg venter i spænding på din tilbagevenden (og nyder weekenden indtil du vender tilbage og sabler mig ned :.))...

Claus - Jeg stiller mig såmænd ikke specielt kritisk. Jeg stiller bare spørgsmål og håber så, at de svar, der kommer, gør mig klogere. Jeg har ikke fagligt belæg for med sikkerhed at vurdere, hvad der er rigtigt eller forkert her (eftersom det jo i sidste ende beror på tysk ret). Det kunne bare være rart at vide, hvad du og Peter bygger Jeres påstande på (henvisninger til love, artikler, momsvejledninger, eller lignende), da I begge fremstår som værende meget sikre på, at det, I siger, er rigtigt.

Jacob

PS: Jeg er hverken registreret revisor, master i skat/moms, eller HD (det der statistik på 1. år tog modet fra mig), så derfor tager jeg kun 2400,- i timen (men det er så også inkl. moms!) :-). God weekend til Jer begge, når I kommer dertil.

PPS: Tenson - er du gået helt "moms-kold" nu?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22

Hej Jacob!

Jamen du har da ret.....selvfølgelig.

Ved ikke lige, hvad jeg har tænkt på. Vort firma udfører jo også ydelser for et engelsk selskab,

hvor vi ikke momser....logisk nok.

Jeg er ikke uden om at sable nogle ned, som du skriver.....men o.k. jeg er enig med dig, og det indrømmer jeg blankt

CJ`s indlæg har jeg valgt ikke at kommentere, idet det efter min mening kører under bæltestedet, og kun har det formål

at score kunder på andres bekostning. 

God week-end!

/Peter

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Skrevet kl. 13:01

Hej Peter,

Nej, jeg ved godt, du ikke er ude på at sable nogen ned. Min bemærkning desangående var kun i spøg.

Nå, men det ser da ud til, at vi langt om længe blev enige om tingene. Nu mangler vi så bare at høre nyt fra spørgeren, der åbenbart er stået af for længe siden.

God weekend

Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:40

Hej Jacob og Peter

Til Peter
Jeg er bestemt ikke ude på, at score kunder på andres bekostning, men det er synd at spørgeren kommer i vildrede med din " stærke" rådgivning.

Så hvis dine kompencer er begrænsede, bør man ikke udtale sig om noget, man ikke er 100% sikker på.

Til Jacob
Jeg kan godt lide det der med stændighed, især hvis man har gjort selv den tjeneste og selv undersøgt tingene. Står der noget andet end det revisoren siger, er det da klart, at man som revisor bør kigge sig selv i spejlet en ekstra gang, og se om ens viden er tilstrækkelig.

Om ikke andet, så er vi ikke omvandrende leksikoner, men mennesker ligesom dig og mange andre.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)