Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

7 år og stadig uden en idé - Stressende !

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hjulpet en del med at komme i gang. Der er velkommen til at skrive til mig og bor du omkring københavn kan vi mødes og jeg kan hjælpe dig med at komme igang

Tilmeldt 1. Nov 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:39

Endelig er det lykkes mig at aktivere Pm for alle aminoer. Alle er hjertelig velkomne til at sende mig private beskeder.

Lidt om mig:
Jeg har i tidensløb arbejdet med følgende: web-backend udvikling, Rengøring , Buskørsel , pakke sortering hos PostDanmark. Men har ikke lyst til starte noget indenfor de områder.

Hvad er mine forventninger til værksætterprojektet:
Iværksætteprojektet skal kunne startes ved siden af fuldtidsjob. Det skal kunne drives/passes om aften og i weekendener. 
Projektet skal kunne startes med max ca 10-15.000kr 
Projektet behøver ikke være unikt.
Det skal kunne udvides med tiden...så jeg ikke fastlåser mig allerede i starten.

Jeg tænkte på et produkt, som jeg kan sælge på nettet...MEN også til butikker og andre webshops.
Produktet bruges allerede og jeg skal lave lidt om i designet. Mit eget design.
Produktet Skal ikke være DYRT at producere.
Det skal kunne producere i Kina eller andet land.

Jeg tænkte selv på sokker eller Shorts til mænd engang. Men jeg kan se, MANGE har kastet sig over dem.!

Jeg er åbne for andre ideer også

Jeg er sikker på, at jeg hurtig ville kunne sætte mig i SEO og Facebook AdWords, eftersom jeg har IT baggrund. 

NB: Jeg har også haft tanken om købe en masse maler/murer tøj og leje dem ud. Jeg henter de beskidte og vasker dem, mens kunder får rene tøj.
Men jeg ved ikke om det kan betale sig 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Hvilkenvej

Det er altid spændende at høre om spirende iværksættere, men lige så trist at høre om en "fanget iværksættersjæl". 

Jeg har lavet lidt af hvert fra app-udvikling til der hvor jeg nu er landet - og hvor mit es er - i reklamebranchen. 

Da jeg stort set altid har bevæget mig i iværksætterlivet, har jeg også hjulpet mange i mit netværk med et venligt skub ud over rampen. Nogle flyver, andre falder med stil. 

Jeg har hørt din historie mange gange; at man vil være selvstændig og at det skal være noget, man aldrig har arbejdet med før.

Dog oplever jeg, at hvis ikke man tager udgangspunkt i noget, man i forvejen er god til, så bliver det en overordentlig sej kamp, at få forretningen til at løbe rundt. 

Hvis du bare vil sælge et produkt og du mener, at du er den fødte sælger, så er det bare at kaste et blik rundt i lokalet, peg på en ting og sælg det! Du skal nok lære at elske dit produkt om det så er elastikker eller konvolutter (det der var indenfor min synsvinkel).

Men skal du have en velfungerende hjemmeside med webshop og samtidig have penge nok til indkøb af varer og hvad endnu vigtigere er, at markedsføre dig selv, så kommer du, i min verden, ikke langt med 15.000 kr. 

Jeg har selv arbejdet på projekter med import af det ene og det andet fra bl.a. Kina, men så snart, at man vil have sit eget design på, så koster det.  

Men når alt kommer til alt, så drejer det sig selvfølgelig om, at have ja-hatten på :)

Top of mind, mit råd til dig: gå på www.alibaba.com og find et produkt, som du mener, at verden har brug for. Bestil et parti og gå ud i landet og forsøg at få det solgt. Når første parti er solgt, så gør det igen. Og igen. Hvis alt går vel, har du snart råd til en webshop. Dernæst markedsføring. Dernæst dit eget design. 

Start simpelt. Erfaringen har vist mig, at det første projekt, den første idé, ikke altid er så ligetil, som det så ud. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14

Jørgen Kirkegaard:
Så alle dem som starter rengøringsfirma, vinduespudser firma, have service og lign. Er ikke rigtige iværksættere? Det er da en nedsættende holdning om dem som starter et service firma op med interesse i deres fag. Det kan gøres og drives lige godt og stort som dem med en "god ide". (Ps. At pudse vinduer gøre rent og klippe hæk kræver mere viden, udstyr, og teknik end den gennemsnitlige hus ejer har, hvis der skal tjenes penge på det)

Måske har jeg bare misforstået dit indlæg.

Tilmeldt 1. Nov 14
Skrevet kl. 17:49

Jacob Dalgaard, Jeg mener ikke at have skrevet noget negativt om Rengøringsfirmaer, have service mv.
Det er bare hårdt Fysisk arbejde, som jeg ikke dur så meget til. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57

Mit indlæg er rettet mod Jørgens indlæg og ikke dit det står også i toppen.

I henhold til dine tanker om selvstændig virksomhed skal du starte noget som kan gøres til en forretning og som samtidig er noget som interesse dig. Og så ellers tage springet og gøre det, du vil fortryder hvis du ikke prøver det.

Tilmeldt 1. Nov 14
Skrevet kl. 18:04
Nåh okay. Undskyld
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:29

Jeg har skrevet det her 20-30 gange efterhånden - men ikke desto mindre er det fundamentalt og afgørende:

Overvej følgende:

- Hvad interesserer dig?
Det er ikke ensbetydende med hvad du laver lige nu og her eller tænker på at lave.
Men hvad du syntes er spændende.

- Hvad bruger du tid på at sidde og kigge på YouTube og sige "Wauv!!" til?
En af mine bekendte har f.eks. lige siden han så "Tokyo Drift" (FF3) i biffen ikke snakket om andet end drifting.
Han har ikke selv en bil til det og han har som sådan ikke nogen interesse i at køre. Men han syntes selve at teknikken i det er interessant og at  det er fedt at se og han har efterfølgende været ude og se en masse af det i virkeligheden.

Nu har han fundet ud af at hans halve ingeniøruddannelse og forsøg som mekanikker-lærling, kan bruges i sammenhæng med dette og han kan hjælpe driftere, da han har en teknisk indsigt i opsætningen af bilen (som jeg ikke ved et klap om og derved heller ikke ved hvad han konkret snakker om).
Så nu snakket han om så småt startet op på at importere materiel specifikt til dette og hjælpe med at sætte bilerne korrekt op.

- Husk på at du basalt set kan få en forretning etableret omkring alt, uanset hvad det er der interesserer dit. Spørgsmålet er blot hvor meget det kræver af indsats og økonomi og så ellers benhårdt arbejde.

Tænkt engang på f.eks. Hugh Hefner - stifteren af Playboy. Der var ikke mange der i starten af 1950'erne spåede ham nogen form for chancer, da han besluttede sig for at lave et magasin om det som virkelig interesserede ham: Nøgne kvinder... Geeked

Hvis du derimod ikke har nogen form for interesser eller drømme... Ja så er du virkelig på spanden! Læs dette indlæg: http://www.amino.dk/blogs/jespernorboll/archive/2012/09/26/ovnrens-cocio-amp-dr-248-mme.aspx 

/Jesper

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvilkenvej:
JEG har været på Amino nu snart 7 år (under et andet nick).Jeg har igennem de sidste 10 år, HVER eneste dag tænkt på at være selvstændig.
Det er noget som ligger i mig.
Grunden til jeg ikke er kommet igang med det er ganske fordi jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal give mig kast med.
Hver gang jeg får en ide, koster den enten for meget at udføre eller ideen viser sig alligevel ikke være god nok!  

Jeg er lidt ked af at sige det - men du har i 10 år bare VIDST du ville i gang med noget, og alligevel kun formået at banke 10-15000 sammen til projektet ?

I mine ører lyder det altså ikke til at du virkelig vil det - det kræver en helt anden målrettet indsats.

Tilmeldt 1. Nov 14
Skrevet kl. 19:44

Jeg har selvfølgelig sparet Mange flere penge op end det.
Men jeg vil starte småt for teste marked og mine evner 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)