Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printer der printer selvom der ingen farve er?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, som de fleste nok ved eller har hørt, så er der printer der ikke vil printe hvis de andre farver er tomme. I mit eksempel har jeg en lexmark der ikke vil printe SORT farve (tekst dokument) ud, fordi de farvede patroner er tomme! Hvilket noget møg. Kan man snyde systemet, så man kan tricke printeren til at tro der er farve i?

og kan i anbefale en all-around printer der IKKE fungere på sammen måde som lexmarks tyveri system? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

jeg har lige set Jeopardy, så jeg drister mig til ud fra overskriften at svare:

Hvad er en sort/hvid printer?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mihammed:
Kan man snyde systemet, så man kan tricke printeren til at tro der er farve i?

Har du prøvet, at fjerne farvepatronen og forsøgt at printe sort-hvid igen derefter?

Jeg fik tippet fre nedenstående video der viser hvordan man kan få en Lexmark printer til at printe sort-hvid, selv hvis der ikke er mere farve i farvepatronen. Styresystemet i videoen er, såvidt jeg kan høre, Debian Linux, men det skal du ikke slå dig ud af. Det er printeren, du skal fokusere på.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

  Uden det skal blive alt for nørdet, så vil jeg godt give en forklaring på hvorfor en blækprinter kræver at der er farver til stede - selvom man kun vil printe sort.

Forklaringen ligger i at dyserne i hovederne skal "motioneres" for ikke at tørre helt ud og derved blive ødelagt.

I alle blækprintere - selv i de største af de storformat-printere som vi har i MediaMouse - opfører printerne teknisk set sig ens:
Prøv at lægge mærke til at hovedet, selvom printjobbet ikke er færdigt, ind imellem kører ud til cappingen (der hvor printerhovedet sidder når du ikke bruger printeren). På nogle printere er det hver eneste gang hovedet kører frem og tilbage, at det starter fra cappingen og kører retur til den, imens hovedet på andre printere kun kører derud hver 5-10. gang det har kørt frem og tilbage.

Grunden til at hovedet kører derud er for at lave et "flush". Det skyder simpelthen med samtlige farver ned i cappingen.
Det er også derfor at du vil kunne se at bunden af cappingen er våd, hvis du lader printeren køre et halv ark med farve og så slukker den imens hovedet er væk fra cappingen (og det vil jeg så ikke anbefale!).

Princippet svarer lidt til at tage 4 farvetusser - Lad os sige en Rød, en Grøn, en Gul og en Blå - og fjerner hætten fra dem alle.
Du vil kun tegne med den Blå, så du lægger de andre på bordet uden hætte på. Det har de ikke godt af og de begynder at tørre ud i spidsen.

Det samme gælder i printerhovedet. Hvis det f.eks. kun er de sorte dyser der bliver brugt (fordi du kun printer sort), så vil dyserne til de andre farver begynde at tørre ud, hvis de ikke bliver holdt våde. Og det gør de ved at få lov til at skyde et par gange i cappingen indimellem.

HVIS du nu på en eller anden måde kunne få printeren til at printe sort, selvom der overhovedet ikke er noget farve i de kulørte tonere, så vil dyserne til farverne langsomt tørre ud, da der ikke kommer farve igennem dem. Og den dag du så har behov for at printe med farver, så virker printeren ikke ordentligt.

Det er også derfor at du vil opleve på mere professionelle printere, at de faktisk langsomt bruger af de kulørte tonere, selvom der i printer-driveren eller softwaren der styrer printeren (f.eks. en RIP) er sat at printeren udelukkende skal benytte den sorte toner. Selvom printeren ikke printer andet end sort på papiret, så ryger der stadig hele tiden en lille smule af de andre farver på flush. Og så er der også detaljen med at nogen printere overhovedet ikke kan printe med kun sort, da de har brug for de andre farver for at lave en pæn sort farve.

Så selvom det er irriterende, så er det lavet sådan for at undgå at du ikke ødelægger printerhovederne Geeked

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk godt svar! ting jeg ikke vidste. Men så er løsningen vel en laserprinter som denne http://www.pricerunner.dk/pl/26-2622998/Printere/Brother-HL-2250DN-Sammenlign-Priser

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er inde på det rigtige spor - køb en sort/hvid laserprinter hvis du laver mange print i ren sort/hvid - og eventuel en farveprinter til det som skal printes i farver.
Hvis man kun printer lidt i sort/hvid, så giver det selvfølgelig ikke mening. Men printer du meget i sort/hvid, så er det en god idé at have to printere.

Om det skal være en Canon, HP, Brother, OKI eller andet er en smagssag, pris på tonere og lidt nørdede detaljer.

Men jeg kan fortælle dig at vi bl.a. har Epson, HP og Brother-printere som kontorprintere i MediaMouse. Og netop 2250DN har vi 3-4 stykker af (jeg kan ikke lige huske om den ene af dem er en HP eller også en Brother) og vi bruger dem til at printe produktionsordre ud på. Så de kører en hel del print i ren sort/hvid hver eneste dag.

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja eller køb en farve-laserprinter og sæt den til kun at printe sort når du kun vil skrive ud i sort.

Her er der intet der tørrer ud, men! hvis du ikke sætter den til sort/hvid udskrift vil alle valser og tromler i farvepatronerne dreje rundt mens du udskriver og dermed blive slidt så du efter du har skrevet hele den sorte tom også vil få at vide at du skal udskifte farvene.

Så sæt den til sort/hvid udskrift hvis du har større opgaver du udskriver i sort.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal netop bruge en printer til at printe i sort/hvid, da jeg skal printe følgeseddel og odrerseddel til en kommende webshop. hvor man ikke rigtig udskriver noget med farve, og så skal den også have WIFI. Er det muligt at have en simpel laserprinter, der også udskriver små adresselabels som man hurtigt kan klistre på en pakke, eller skal jeg købe en seperat label-printer til dette?

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste printere kan du komme speciel ark i med labels så vidt jeg ved, så den udskriver på et a4 ark med labels.

Så skal du bare sætte det rigtigt op på computeren.

Men undersøg det lige inden du køber noget for nogen papirer egner sig kun til blækprintere.

Og så skal du selvfølgelig være opmærksom på at du ikke behøver at købe hverken original blæk eller toner til din printer for at få et godt resultat

undersøg også dette inden du køber printer, hvorvidt du kan få kompatible forbrugsstoffer til en billig penge.

Og normalt ville jeg sige at du skal passe på med de aller billigste kompatible patroner fordi kvaliteten kan være dårligere, men da du primært skal skrive sort tekst ud "burde" ingen produkter være så ringe at du ikke får et ok resultat:)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)