Hej Alle :-) Hvordan ser regnestykket ud, f.eks. 300 kr i timen, her skal selvfølgelig betales skat af de penge, hvad skal mere betales af de penge til skat osv? i min forretning, så vil jeg selvfølgelig gerne udbygge mine konsulent ydelser til andre virksomheder, når vi har fået salget igang i hans forretning :-) Jeg har selvfølgelig tænkt mig at bruge Dinero regnskabsprogram til afregning og det. Jeg håber at I kan og vil hjælpe mig! Mvh. Daniel |
Først skal I sikre jer - at skat ikke mener du omgår loven ved at fakturere ham - hvis det rent faktisk er lønmodtager arbejde - det kan hjælpe at du søger flere kunder men ikke helt let http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html
Dernæst er svaret vel at du skal bruge en timebetaling der ligner det du vil kunne se andre i samme type fag gøre - for ellers er det jo en skidt forretning for din ven.
Din skat - når fradrag er brugt er ca 44% op til du rammer topskat - som jeg ikke tror bliver problem dag 1
derudover ferie (ca 13%) og sygdom ? afhænger om du rammes af sygdom uden indtjening - Arbejdsskade forsikring hvis du driver det som selskab ca 1300 kr per år mindst - og så er der de løse - ATP får du ikke - sikkerhed ved afskedigelse ikke osv - måske + 50% i forhold til alm timeløn