Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV vs. enkeltmansfirma?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er.

Vi har nu læst på virk.dk og erhvervsstyrelsen (og mange andre steder om både PMV og enkeltmandsfirma. Vores problem er at vi ikke helt kan gennemskue, hvad forskellen er.

Er PMV uden moms-registrering? Hvad er fordelen ved dette? Er enkeltmandsvirksomhed bedre?

Måske kan nogle af jer garvede iværksættere hjælpe os - Det vi kan fortælle kort om os er, at dette er vores første forsøg på at oprette en virksomhed. Vi er helt nye i det her "game". Vi har ideen, det kan laves og vi har undersøgt markedet og er sikre på, at vi kan sælge vores vare. Men hvilket firmatype skal vi vælge? Vores startkapital er lille men dette firma kræves ikke den store kapital i første omgang.

I virkelighed er vores problem nok, at vi ikke helt kan se forskellen på de to virksomhedstyper? Håber I kan hjælpeSmile

Tak for du læste med så langt - og tak for hjælpen Smile

Venlig hilsen

Janne og Katrine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar. Du gjorde noget meget kompliceret meget nemmere at forstå.

Vi ved - som du også skriver - at det kun er en af os, der kan stå som ejer. Men sådan som vi har forstået det, så må familie gerne hjælpe til i firmaet (Vi er søskende)?

Janne og Katrine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det må søster gerne  Man kan sige at hvis det er meget, så vil skat jo kunne kræve at en søster skal lønnes for ellers kan man jo fitle med skatten, hvis nu du ellers ingen indtægt har og søster har meget.

I så fald skal du oprettes som arbejdsgiver og så skal du springe PMV over og gå i enkeltmandsvirksomhed direkte

Det er ikke kompliceret og kan ha den fordel, at du kan fordele dit overskud mellem jer - og skat er det samme for løn for søster som for dig som ejer - nemlig personlig skat af løn eller af overskud der er tilbage og personfradrag og alt virker også helt ens

vh og god vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skjern
Tilmeldt 27. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i samme situation mht. valg af enten enkeltmandsvirksomhed eller PMV. Jeg vil ikke momsregistreres da det skal starte som et hobbyprojekt sideløbende med mit alm. arbejde og jeg ikke regner med en omsætning på 50.000 første år.

Jeg vil sælge børnetøj importeret fra USA i en webshop, er der regler omkring import/told/moms der gør at jeg skal vælge den ene virksomhedsform frem for den anden?

Mvh Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Skovby:

Er i samme situation mht. valg af enten enkeltmandsvirksomhed eller PMV. Jeg vil ikke momsregistreres da det skal starte som et hobbyprojekt sideløbende med mit alm. arbejde og jeg ikke regner med en omsætning på 50.000 første år.

Jeg vil sælge børnetøj importeret fra USA i en webshop, er der regler omkring import/told/moms der gør at jeg skal vælge den ene virksomhedsform frem for den anden?

Mvh Jesper

Ja du skal importregistreres og det kan man ikke i PMV - så du skal være enkeltmands - men bør dog som sådan godt kunne nøjes med at registrere for import og ikke moms - selv om jeg synes du skal frivilligt momsregistrere og kommer der ud af

se om PMV og enkeltmands evt i min ebog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skriv en normal mail så svarer jeg.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)